Nyinflyttad...

Ett bra tillfälle att uppdatera bloggen... :-) Finns lite nytt att skriva om förstås, men det kan också dyka upp ett och annat foto från tiden när bloggen legat nere. En bild på mitt nya hem kommer här:



Och en utsiktsbild från kullen nedanför:



Hundarna och familjen är desamma fortfarande. Fast Johanna bor kvar i Östersund... Lite långt bort, men hon kommer förhoppningsvis att drälla här lite då och då <3. Farfar Rolf har flyttat med oss hit och bor i lilla gårdshuset. Lite nya djur som finns omkring oss, fast inte våra, är grannens 2 hästar och några får (gamla och jättestora, ej vallningsbara tror jag :-)). En massa andra vilda djur förstås, massor av rådjur, ett o annat vildsvin :-P och många fina rovfåglar. Jo just ja, mina 4 tackor bor hos Stig i Ärla tillsammans med Lenas 6 tackor, så det finns lite att valla på!


Hundbus i skogen!

Apropå vallning så har jag varit till Cia i Enköping och vallat en gång redan. Roligt och nyttigt som vanligt. Träffade också Blomman och Susanna där. Susanna hade sina ursöta Sugarwind´s valpar med sej, så det blev en lång paus i vallandet... och valpsuget högg till minsann! Titta på bilderna så förstår ni varför!


En (som vanligt) glad Cia bland valpar!

   

   

   

   


Blomman gosar med en av sötingarna!

Och apropå valpar... Windedos har ju en kull efter Smita (Linelutts fina mamma) och Cisco som jag får umgås med lite nu och då. Dom är inte heller så himla fula. Men nu är dom 7 veckor och mer vilda än tama :-o Lite hugg i valptarmen får man allt här också. Fast det är ju riskfritt med nästan alla utan svans och alla redan bortlovade...


Fler bilder på dom här sötnosarna finns i mitt album "Smitavalpar" på Facebook. Nya bilder är på gång snart!

Har gjort en liten tur till Söderköping på agilitytävling med hyfsade resultat! Några hundar och en människa fastnade på bild...

     
1. Två sötnosar!  2. Småpumisar  3. Ser inte helt nöjd ut...   4. Söt hund gör high five!

Har varit på Katrineholms BK och tränat och tävlat inoff agility också. Trevliga människor och hundar träffade jag där. På lördag är det tävling där för klass 1 och 2 så jag har lovat hjälpa till som funktionär. Det ska bli roligt!

Valpen Lycka som jag träffade på klubben...



...när jag tittade på Nina och Pysen som tävlade i spår.



Förra helgen var jag till Bollnäs och tävlade. Det var lite ovant att åka norrut till tävling och söderut hem, men det kändes helt ok. Träffade förstås Mo-Tanterna där. Vi firade som vanligt eventuella framgångar redan på fredag kväll... Det var tur, för framgångarna för mig uteblev helt trots 8 starter per dag! Bästa resultatet var en 14:e plats med Linelutt (12 SM-pinnar :-P). Mo-Tanterna hade inte heller nåt höjdarflyt, tror att Gittan lyckades bäst med Bellans 11-plats och SM-pinne. Kameran fick stanna hemma...

Annat som är nytt för mej är att man kan gå ut i skogen och hämta kantareller till middagen varje dag om man vill. Skogen är full av dom, både gula och trattisar. Och dom finns verkligen överallt... Roligt att plocka och gottigott att äta. Fast skittrist att rensa, så nu har jag lärt mej att plocka och rensa på samma gång.


Fiiiina trattisar!

   
1. Fullt överallt!  2. Vacker flugsvamp!  3. Konstig trädsvamp!

   
Skogen är som hämtad ur en John Bauer-tavla!

Jag har hittat ett islandshästställe där jag kan rida en gång i veckan, Tolfta Gård. Det ligger 7 km från där jag bor och där finns 14 islänningar som ska ridas under vintern när dom inte har så mycket turridning. Jag ska rida lilla Rolex varje tisdag, skogsturer med lite träning blir det. Fina stigar och ridvägar är det där och Rolex verkar ännu så länge som en trevlig prick. Ung men väldigt välriden med fin tölt och lite svårare för trav. Känns lite som Krossgáta, som jag ägde för några år sedan. Fast han har bekvämare galopp. Igår provred jag i nästan 2 timmar så idag har jag lite känningar i bakdelen... Tydligen behöver den tränas :-D Hästbilder kommer!

Nu ska jag och hundarna ut en sväng och sen ska jag hem och laga middag. Grannarna kommer över på en 4:a ärtsoppa och en tallrik punsch, eller hur det nu var. Pannkaka med hjortron och grädde blir det i alla fall till efterrätt.

Återkommer snart!



Kommentarer
Postat av: Lena

2011-10-07 @ 07:39:12
URL: http://www.windedos.se
Postat av: Lena

MEN... den for iväg utan text. Så här skulle jag ju skriva- nu du Wigur, nu har både du och jag bloggat samma dag. Det måste vara början på en ny era...bloggandets tid. Eller inte. Det finns ju så mycket roligt att göra istället. Ses snart!

2011-10-07 @ 07:41:23
URL: http://www.windedos.se
Postat av: Häxorna

Jippiiiie! moster bloggar igen!!

2011-10-07 @ 14:25:21
Postat av: Elin

JA! Bästabloggen är tillbaks! Mer mer!

2011-10-08 @ 23:18:47
URL: http://elinastrom.wordpress.com
Postat av: Sanna

Så underbart söta små!! Vill ha dem tillbaka

2011-10-10 @ 22:29:34
URL: http://www.sugarwinds.se
Postat av: Blomman

Fina bilder och vad fint ni verkar bo!!

2011-10-10 @ 22:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0