Äntligen fick jag i mig lite luft!

Vilken härlig dag! Bara nån minusgrad och soligt! Och så kom dom då farande... Harriet, Thomas och grabbarna Grå och tvingade ut mej på en skidtur. Nåja tvingade och tvingade... Jag var ju rätt sugen men var lite osäker på hur det skulle gå med tanke på förkylningen. Jag chansade och hängde med. Och det gick bra! Mest för att jag hade min duktiga draghund Linelutt. Hon traskade stadigt på och höll ett lagom drag i linan. Jag tuffade på i lugn takt bakom och mådde gott! Dom andra 3 hundarna sprang lösa och njöt dom också. Åhh så skönt det var att komma ut! Och härligt att åka skidor! Hostade en del gjorde jag ju förstås, men inte så det blev jobbigt. Enda felet var väl att Harriet och jag muttrade båda två över att vi hade glömt att ta med kameran...

När vi kom hem blev det go´fika med Åsmund-latte och Maxis goda semlor som Tomas bjöd på. Och Johannas hembakade chokladbollar till efterrätt. Där fick vi raskt tillbaka de kalorierna som vi eventuellt tappade i spåret ;-) Men hemskt trevligt hade vi! Voffsen somnade så sött på kökssoffan medan vi satt och pratade.

Klas for sen iväg och hämtade Johanna vid bussen. Hon har varit i Åre idag och jobbat med stugstädning. Resten av gänget åkte hem till sitt. Sen blev det ugnsbakad lax med pepparrotscreme på potatisbädd och ett glas gott rött vin "De Bortoli". Mumsigt! Och så landade jag vid datorn en stund. Tänkte dela med mig av några bilder från gårdagens promenad. Det blir förstås lite hundbilder och så några hundbilder och... Ja, ja, men det är faktiskt Ingrids hundblogg ni är inne och läser på ;-)


Utsikt över Oviksfjällen i eftermiddagssolen.


Vackraste Hedvig <3


Nu är det vååår! Bildbevis! Kolla in droppen!


- Näärå, hon håller inte alls på å drunkna. Hon bara fånar sej!

 
1. - Ta hit kaninen!    2. - Jag sa, ta hit den! 


- Min kanin! Sådeså!


- Trallallala!


- Du skulle bara våga...


- Lite lite salt men rätt ok!


   

   


Och så Hedvigs näsa mot en blå februarihimmel...

Det var det hela för idag. Jag har piggnat till, medaljongerna sprider sej visserligen fortfarande över min unga kropp men förkylningen verkar vara på väg bort i alla fall. Det ska bli roligt att åka till jobbet imorron och ta itu med det som väntar. På onsdag får jag celebert besök så jag måste ligga i lite i början av veckan för att kunna ta ledigt lite på torsdag och fredag.

Och den här är det väl ingen som skulle kunna tro att jag skulle kunna tänka mej att ha på armen... ;-) http://www.grandsand.com/images/Grandsand_MagnaO.jpg

Hare bra!


Kommentarer
Postat av: Lena Eriksson

Underbara bilder. Du kommer att bli en mästare på fotografering efter kursen. Ha det! // Lena och flickorna med Hedvig i spetsen

2010-02-09 @ 08:01:29
URL: http://www.lenashundsida. cybersite.se
Postat av: Lena Eriksson

så ska visst länken vara :)

2010-02-09 @ 08:03:04
URL: http://www.lenashundsida.cybersite.se
Postat av: Anonym

Jättefina bilder!

Duktig Lin! Aldrig ge bort kaninen utan kamp - morbror Trombi tycker de e rätta takter ;-)

Voffis från oss

2010-02-11 @ 09:31:18
URL: http://ellesdogs.wordpress.com/
Postat av: Lena

Nu leder jag.. och inom kort kommer jag att leda stort.

2010-03-07 @ 13:08:22
Postat av: Lena

INte tog väl jag med mig luften som var kvar.... säg till så skickar jag upp lite.. för ni vill jag ha en uppdatering!!

2010-03-16 @ 20:48:11
URL: http://www.windedos.se
Postat av: Nina

Ja! nu har du använt dendär februariluften alldeles för länge, inte konstigt att du får utslag...

Ett luftombyte vore nyttigt, vi väntar på bloggrapport, eller ännu hellre, ett besök! Valparna är alldeles underbara.... suck...jag har nypt dom alla;-))

2010-03-21 @ 08:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0