Vallträning hos Gittan idag

Jodå, tog en sväng till GIttan idag mitt på dan och fick träna lite. Det gick väl inte så värst bra för oss. Linelutt har nog tappat en bit av den lilla hjärna hon har, nu när hon höglöper. Det gick väl si och så med både hämt och fösning och allt annat. Jag kanske ska ställa in starten på KM:et om det är så här det är...


Gittan och Bell sorterar ut några lämpliga tackor.
Bell är så duktig och gör precis det Gittan säger åt henne.
 

Nä, jag skojar! Det får väl gå hur det vill, KM:et ska jag vara med på. Vi tar det som en utmaning och alltid lär vi oss nåt. Jag tror att om jag gör det jag ska, så gör Lineutt det hon ska. Jag tror egentligen att hennes största problem är hennes matte. Matten gör så konstiga saker...  och Lin gör väl det hon tror att jag menar. Jag får väl helt enkelt ta och skärpa mej.

Det var i alla fall en härlig dag och Gittan bjöd på gott fika efteråt! Tack snälla Gittan för att du står ut med oss i fårhagen!

Så här såg det ut igår när vi var på på morronpromenad. -5 grader och lite puder på marken. Vi får gå ensamma på promenaderna nu för Lin höglöper och Linus bli så upp i hejsan då. Marita tycker att det är lugnare ifall vi inte träffas just nu och det har jag full förståelse för :-))



Och så hade vi besök av några starar som kalasade på häggbären i det frostbitna trädet. Dom är fina stararna och så syns dom så väl i det vita.



Och så till sist en liten hälsning till Lena...Du ligger efter! ;-))

Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Jag kommer att ha egna märkta får på KMet, som lärt sig var dom ska gå. Har inte du fixat det? Gittan fixar allt sådant. Vi får väl göra som vi brukar inför tävlingar, fira dagen innan för säkerhets skull....

2009-10-14 @ 19:37:09
Postat av: Ingrid

Tänkte inte på att boka egna får... Jag gör det på lördag när vi har genrepet! Tack för tipset! ;-))

2009-10-14 @ 19:59:12
Postat av: Lena

Jaja.. var lagom kaxig bara för att du leder en aning...!

2009-10-15 @ 15:46:42
URL: http://www.windedos.se
Postat av: Anonym

Jaja.. var lagom kaxig bara för att du leder en aning...!

2009-10-15 @ 15:47:40
Postat av: Ulla

Vilka sköningar ni é! haha

2009-10-16 @ 07:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0