Nu är det vinter!

Inte för att det har kommit så mycket snö fast det har snöat hela dan. Blötsnö. Trist och grått. Men det som definitivt gör att det nu är vinter är att igår plockade vi in agilitybanan i förrådet. Det är lika tråkigt varje gång. Lika tråkigt som det är roligt att plocka ut den på våren.

En annan sak som också gör att det nu verkligen är vinter, är att fåren åkte hem till sin rätta matte idag. Dom fick åka hästtransport dit. Dom var inte så sugna på att gå in i den, men Lin jobbade på så gott hon kunde men till slut fick vi hjälpa till och putta in dom. Han som hämtade dom hade lite bråttom så vi fick inte hålla på så länge med lastningen.
Innan skjutsen kom så vallade jag och Lin ett tag i hagen. Det gick fint. Lin var så lugn och lydig så det kändes som en bra säsongsavslutning. Fast till helgen är det dags för den stooora säsongsavslutningen då vi har anmält oss till Klubbmästerskapet! Det ska bli jättekul! Fast lite pirrigt är det förstås också. Men mest kul.

När fåren hade åkt iväg tog jag bort alla stängsel, hinkar och annat krafs och satte in i förrådet. Så nu kan det snöa bäst det vill. Ja, fast det är ju bra om det väntar till efter klubbmästerskapet förstås.

Inte en bild har jag tagit ute idag så jag sätter in en bild på Erika & co från tidigare i höstas.



Och en bild på mitt kaffe från eftermiddan....



Ja, det var väl den kortaste uppdateringen nånsin på den här bloggen ;-))

Kommentarer
Postat av: Lena

Ahhhhh.... nu leder DU!!!

2009-10-12 @ 22:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0