Solen har tittat fram idag!


Skakig kamera i solskenet...:-))

Och genast blev allt mycket lättare. Fast här i min del av världen så ska det inte vara barmark och en massa grader varmt så här års. Jag längtar efter att åka skidor!!!!

Idag har jag suttit vid datorn och jobbat mest hela dan med sånt som helst skulle vara klart igår...typ. Och det är inte ens mitt fel att det är försenat. Nåja, så blir det ibland. Jag fick i alla fall en härlig långpromenad med hundarna mitt på dan i solskenet. Mysigt. Marita var på utställning med Eddie så vi gick för oss själva. Eddie blev förresten BIM på utställningen! Grattis! Men vi träffade på Bertil och Linus på hemvägen så det blev lite hundbus i alla fall.


Bertil med Linus i bakgrunden.

Nu håller jag på att laga mat, gratinerad lax med räkor, hummersås och pommes duchesse... Klas har skjutsat Johanna till bussen. Hon skulle på födelsedagsfest hos en kompis.


Maten och ett glas MLV...MatLagningsVin alltså... Ska bara på med hummersåsen och gratinera när Klas kommer tillbaka.

Veckan har varit hektisk. Många möten, och så fullt drag på det jobbet jag suttit med idag. Och eftersom det är mörkt när man kommer hem så känns det som man inte har hunnit träna hundarna nånting...
Fast i torsdags var det i alla fall träning för Lin i Dille. Och, oj, vad det var kul! Jag tycker att hon är så duktig och så rolig att träna med. Alltid positiv! Hon bryr sej inte värst mycket om dom andra som tränar utan är verkligen med mej. Och så har hon en sån härlig fart och framåtdriv.


Thomas och Griima på träningen i torsdags.


Tanterna...ja, alltså Gittan och AnnaKarin på agilityträning...viga Kerstin i bakgrunden.

Jag tycker också att Lin blivit lite mer vuxen överhuvudtaget. Hon lyssnar bättre på mej och är mycket mer uppmärksam på mej än hon varit förut.
Antijaktträningen som vi hållit på med i "evigheter" har också börjat ge resultat. Det har hoppat upp harar och flugit tjädrar alldeles framför henne utan att hon stuckit. Hon har kommit direkt när jag ropat på henne. Och det har hon gjort även om dom andra hundarna har dragit iväg. Idag var det rådjur alldeles i närheten som jag såg och hon kom ändå direkt när jag ropade på henne. Gissa om jag blev glad. Fast jag törs inte ropa "Hej" än. Det måste funka i ett riktigt skarpt läge med skuttande rådjur först...


Lilla Linelutten som snart fyller 2 år. Tänk vad tiden rasar iväg!

Hedvig är på hugget och bjuder in Lin till busande hela tiden när vi är ute. Det är så kul att se dom rejsa runt. Dom har till o med dragkamp om leksakerna nuförtiden.


Vidved gör konster och mobilen hinner liksom inte med...

Nä nu kom Klas hem, och då är det middagsdags! Avslutningsvis ett par bilder på den vackra himlen i eftermiddags och ...



Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0