Fredag den 13:e...

var det igår. Den dan var väl inte värre än vanligt... Jag tycker hela den här veckan har varit skit. Jag har ont i foten och kan inte alls röra mej som jag vill. Har bara kunnat gå korta promenader med hundarna. Provade på att gå långpromenad häromdan och det gick inge bra alls. Snälla grannen Marita har tagit med sig Lin på långpromenader några gånger i veckan så att hon fått springa av sej lite med kompisen Eddie. Inte kunde jag vara med på träningen i Dille i torsdags heller. Nåja vad är väl en träning i Dille...Den kan vara alldeles... alldeles underbart rolig. Särskilt nu när det är ont om andra träningstillfällen.


Lin m. fl. har upptäckt att Marita har gott godis.

Positivt i veckan är i alla fall att jag gjort klart ett jobb som varit lite segt. Ibland får man jobb som egentligen inte alls är svåra på nåt sätt. Men som bara inte går att klämma fram utan hela tiden flyttas bakåt för nåt annat som är roligare, enklare eller på nåt annat sätt bättre. Det här var ett sånt. Men kunden blev jättenöjd och så här i efterhand förstår jag inte varför det var så svårt att få till det.

   
Eddie, Linus och Lin busar i det frostiga gräset.

Jobbade på kontoret i stan igår och provsatt min nya kontorsstol! Gissa vilken färg??? Alla har valt varsin färg. Anna=bordellrosa (hennes egen tolkning), Anders=svart:-P, Malin=himmelsblå och min är, förstås, knallorange. Härligt. Det såg ut som en blombukett runt borden!

Idag snöar det. Det blir vitt och fint och jag längtar efter att få ta fram skidorna. Fast när man läser på facebook att folk ska ut och valla i helgen längtar man ju förstås efter barmark.  Jodå, jag har gått med i facebook också. Jag fattar inget av hur det går till och var grejorna hamnar när man skriver här eller där. Men det är väl bara att prova sej fram. Har i alla fall många vänner där! :-))

 
Fina frostkristaller på gräs och på gran.

Nä, nu blir det försökspromenad igen. Får se hur långt vi kommer. Marita och vovvarna går med så det blir i alla fall hundbus.

Kommentarer
Postat av: elin

välkommen till facebook :P

2009-11-14 @ 20:41:49
URL: http://veralus.se
Postat av: iana

Hej!

Det här är Eliana. Jag som fick den stora äran att köpa "Lill-Hedvig".

Dagligdags kallas hon för Häxa, husse fick välja namn efter att jag övertalat honom (det var inte så svårt) att skaffa en aussie, det skojiga var att jag visade alla bilder jag kunde hitta på mostrarna Hedvig och Häxa som argument "titta vad fiiiina de är!!!"

När vi sedan hälsade på i Ärla så var det Diesel som stal sambons hjärta... hi hi!

Jag minns att jag inte kunde sluta flina efter att jag fick besked att jag fick just henne!! ha ha

Nu har jag läst din fina blogg och skrattat högt flera gånger när jag sett hur lik lill-Häxa är sin moster Hedvig!

Såg också att ni känner Copee.

Copee har en promenadkompis som heter Malin, som även är Häxas promenad kompis när Malin är hemma i mora.

Aussie världen är bra liten!

Tyvärr så missade jag att det har varit agility i Rättvik, annars hade vi åkt dit och hälsat på er. Men är ni i trakterna något mer, så får du gärna höra av dig om du vill :)

Jag ska försöka att ta lite nya bilder av henne och lägga ut på bloggen och facebook om du vill se.

Foto motivationen är ju inte direkt på topp när vädret bara är grått, grått, grått...

Ha det toppen!!

Eliana och Häxa i Mora

2009-11-19 @ 11:53:01
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Linda Ernholm

Hej - du tack för påminnelsen om vart jag kan hitta ritade bilder till bloggen, med det pågående kommenteradet kring det inlägget kanske jag skulle behöva en ny bild eller två - kika gärna in där igen :)

2009-11-19 @ 22:40:32
URL: http://www.lillabob.se
Postat av: iana

Hej igen!

Nu är vi ju "facebook kompisar" och på min sida finns ett helt album som heter Häxa. :)

Det är inte uppdaterat på ett tag, det är ju så tråkigt fotoväder :(

Men mer bilder kommer!!

Häxa tackar för pussen och skickar en dreglig puss tillbaka (alla tänder har nyss lossnat förutom hörntänderna, så just nu skulle hon behövt få maten körd i mixer ;) men vi nöjer oss med att blöta den! hi hi )

Ha det toppen bra!!

2009-11-20 @ 11:35:58
URL: http://snostjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0