Mycket jobb och en del hund



Uppe vid torpet i skogen växer det mängder av gula blommor, majvivor eller nåt kanske? Hedvig och Lin stannade till i busandet så jag hann ta ett par bilder. Lin är som vanligt på alerten men Hedvig ser ut att ha nickat till lite på nästa bild...:-))



Har haft full huggning på jobbet i början av veckan. Mycket möten och sånt. Och så har jag blivit intervjuad för en artikel i en av stans gratistidningar. Det ska bli spännande att se vad det blir av den artikeln! Säkert blev jag jättesnygg på fotona i alla fall...;-D

Fick ett mail idag från Kent, en av mina agilityvänner, som har en av Is valpar. En bror till AnnaKarins Vie alltså. Han hade skickat med lite bilder och jag fick lov att låna en till bloggen. Det ska bli kul att följa dom små syskonen framöver. Dom ska väl både ut i vallhagen och på agilitybanan misstänker jag!


Det här är Neo Is-son, visst är han också en riktig sötnos!

I tisdags kväll var det i alla fall dags för andra träffen på vallningskursen. Det hade tillkommit några kursare så vi blev uppdelade i 2 grupper för att alla skulle hinnas med. Min grupp består av mej och Lin, Sofie och Diesel, Marie och Copee samt Gittan och Bell. Bell fick vara med oss i aussiegruppen för att Gittan och jag ska kunna samåka. Och hon har i vilket fall kommit längre än oss andra så hon tränar andra grejor. Så jag tror att Gittan tyckte det var rätt ok. I den andra gruppen är det bara bordercolliesar.
Vi fick jobba i en oval nätfålla, människa och får i fållan och hunden utanför. Det gick ganska bra första gången för Lin men hon tyckte det var underligt att vara utestängd från fåren. Det var det flera som tyckte och en och annan hoppade in till fåren och då hoppade dom förstås ut. Men med bra backup i form av Evas bc Trulsa så avlöpte allt bra. Liiite läskigt är det att valla där för järnvägen går alldeles intill hagen och tågen kör fort... Nåja, hittills har det ju gått bra och vi får hoppas att det fortsätter så...

Andra gången Lin och jag skulle in så hade Eva minskat fållan lite. Lin var rätt duktig i början och gick upp i balans och la sej ner av sig själv ett par gånger. Jag tänkte att hon kanske kommer ihåg något lite från tidigare träning i alla fall. Men efter en liten stund tappade hon koncentrationen helt och vimsade mest runt och åt fårbajs och tittade på andra hundar och så. Möjligen är hon påverkad av löpet. Men jag tror också att hon tappar lite när hon märker att hon inte har närkontakt med fåren. Vi får se hur det går nästa gång. Ska försöka träna nåt i helgen. Det är lite ont om träningsmöjligheter än så länge, men jag ska kolla en o annan tråd. Jag lyckade i alla fall inte ta en enda bild från träningen, men Tina smög runt med långa objektivet så man dyker väl upp på nån pormaskbild på någons blogg eller så...Huga!

Hade lite ont om egna bilder att lägga in idag. Har för det mesta glömt att fota när jag varit ute och gjort nåt. Och på vallningen hade jag inte ens telefonen med mig. Så ni får njuta av ett par av Harriets proffsbilder istället!


Noah, Lin och faster Pippi


Tjocka släkten.  Men allvarligt talat, visst är det en jättesnygg bild!

Tack snälla Harriet för att jag får låna dina fina bilder till bloggen!!!


Kommentarer
Postat av: H

Varsågod!!

Ska hämta hem RockRoyne i helgen åxå :-)

Hälsa Klas det!

2009-05-07 @ 19:21:08
Postat av: Petra B

Superfina bilder!

Gullviva heter dom om jag inte är ute och cyklar?

2009-05-08 @ 09:30:21
URL: http://luppabloop.blogspot.com
Postat av: Mackan

Jag är inne och njuter av vackra Aussie och vårbilder!

Åh gulleLovis! här har man missat att gratulera 15 åringen!

Ge henne en köttbulle och hälsa från mig. :)



Kul med vallkurs!



Ha en fin helg!

2009-05-08 @ 14:59:24
URL: http://www.skippo.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0