Några dagars uppehåll...

i bloggandet trodde jag att det skulle bli nu. Jag är nämligen på semester. I alla fall en liten. Just nu befinner jag mig i Hälleforsnäs och hälsar på Lena (vän och uppfödare av mina fläckiga hundar). Jag och hundarna kom hit i fredags kväll efter att ha åkt tåg ner. Det gick jättebra på tåget, båda hundarna bara låg och sov. I Ljusdal klev det på en tjej som skulle iväg på hundutbildning i Linköping över helgen. Vi började förstås prata hund och det visade sig att vi hade jättemånga gemensamma bekanta på olika håll i Sverige. Sånt är ju skoj. Så vi hade jättemycket att prata om och resan gick fort.


Så här såg det ut i Östersund på fredag morron.


Lin gillade sin fåtölj på tåget.


Hedvig på golvet och Lin i en stol på lokaltåget mellan Stockholm och Eskilstuna.

Igår var vi runt lite i Eskilstuna och shoppade och så hälsade vi på Stig i Ärla och blev bjudna på middag. Vi träffade Nina, Pysen och Joy (Lins syster) där också. Hundarna fick leka och stoja på och vi fick babbla och ha kul!


Vi hann precis iväg från köpcentrat innan Larz Kristerz skulle ha uppträdande...


Stig provade sina födelsedagspresenter som jag hade med mig. Bättre sent än aldrig... Han blev i alla fall glad för sin keps med "Riktiga karlar luktar DIESEL" på och för DIESEL-tröjan. Har man en hund som heter Diesel så... ;-))

I eftermiddag åker Lena och jag till Peter Nilsson i Skinnskatteberg på fårvallningskurs måndag och tisdag. Det är jag och några trevliga aussieägande vänner som ska iväg. Det är Cia med Peg, Linda med Gus, Susse med Tintin, Lena med Cookie och så jag med Hedvig och Lin. Det blir nog lite trångt i stugan men ååååå vad det ska bli skoj!

Det är skönt att vara iväg hemifrån en sväng för jag har jättemycket jobb just nu så jag jobbar både dag och kväll. Fast jag klagar inte för det är jätteroliga jobb. I mitt yrke är det ju lite upp och ner med jobbtillgången och man får passa på när det finns jobb. Och så kan man ju faktiskt unna sig att ha lite ledigt när det är lågsäsong. Framöver ser det ljust ut på jobbfronten. Det brukar automatiskt bli mindre framöver sommaren och det passar mig alldeles utmärkt. 

Det är fint väder och flera plusgrader här i Hälleforsnäs idag. men det har minsann snöat här flera gånger sen jag kom hit. Konstigt att det ska snöa när man har åkt så långt söderut för att möta våren. Lena skryter ju alltid om att våren är så tidig här nere och så. Men det tror jag inte på längre. Vi får väl se om det tar sig så att jag får höra lärkan och se några snödroppar innan jag åker hem till snöeländet igen på onsdag.

Vi får se om det blir några uppdateringar från (den troligtvis leriga) fårhagen dom närmaste dagarna...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallojsan---Visst är det kul Skinnsbergs hagarna ;-)

En fågel har viskat att det gick såå bra för er!



Kanske vi ses i hagen till hösten :-D

Bye Tina & Håkan

2009-03-18 @ 22:20:01
URL: http://www.bluewingfires.com
Postat av: Nina

Trevligt att träffa dig igen! Vill berätta att lärkan drillade onsdag morgon när jag var ute med hundarna, och snödroppar fick du iallafall bildbevis på?

Har hört att vallkursen var kanonbra! nästa gång får ni stå ut med mig också!



2009-03-19 @ 19:37:06
Postat av: Mackan

Åh! Har ni varit i grannskapet?! Vad roligt att valla hos Peter. Han är ju SÅ bra!

Ser fram emot rapport därifrån.



Ha det gott!

2009-03-20 @ 13:13:39
URL: http://www.skippo.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0