Lätt nederbörd...

sa dom på tv4-vädret imorse. Redan när jag klev ur sängen snöade det och förmodligen har det gjort det hela natten. Jag har ju tidigare uttryckt en önskan om att det kan räcka nu. Nåja, inget jag kan göra nåt år i alla fall. Tänkte att snöflingorna skulle synas på bilden men det blev bara grått...



Helgen har varit lugn efter en hektisk vecka. Tisdagen tillbringade jag i stan med möten, flera olika och en god sushi-lunch däremellan. Bra möten var det också för jag fick mera jobb. Onsdag var jag på Filmpoolen hela dan och textade klart filmen. Så nu är den färdig hoppas jag. Jag ska bara försöka hitta nån engelskspråkig person som kan titta igenom den och kolla att det är rätt flyt och så. Torsdag klämde jag in en promenad hos Gittan på eftermiddan och på kvällen hade jag och AnnaKarin kurs i Dille. Det var inte så många deltagare i grupperna den här gången så dom hann träna mycket. Och duktiga blir dom. Det är roligt att se att det går så mycket framåt trots att dom inte kan träna mellan gångerna. Fredag jobbade jag hela dan förutom en hundpromenad förstås. Noah var här för Harriet jobbade både dag och kväll och Voys hade farit till Åre en sväng. Vädret var jättefint och soligt. Noah och Lovis höll med mig om att det är för mycket pulsande i djupsnö men Fröknarna Fläck har inget emot att pulsa. På kvällen åkte Johanna till stan. Jag och Klas åt en delikat fläskfilé som Klas lagade till. Gott, gott!


Fröknarna Fläck kollar in nåt spännande.

Noah pulsar på. Lovis är nånstans i drivorna bakom...


Lördag var det kanonväder! Solen sken och det var nästan lite vår i luften. Jag tog en långpromenad med hundarna på förmiddan. Det var så skönt så att jag hade kunnat gå hur långt som helst men rundan tog inte mer än ca 1½  timme. Jag fikade, gjorde en teckning och sen tog jag på mej skidorna och åkte en vända. Spåret var nykört så det var jättehärligt. Lin fick dra lite på hemvägen där det är platt eller nerför. Det gick så himla bra. Och så lärde jag henne att springa vid sidan av mig utan att dra, med kommandot "Sidan". Funkade kanon.


Hedvig springer gärna före bara hon slipper ha lina på sig. Lin jobbar som en riktig draghund.

På kvällen hade vi totalförbud på att titta på Ettan på tv mellan 20.00 och 21.35. Detta av naturliga orsaker. Namnet på en av deltagarna i Melodifestivalen är nämligen förbjudet att säga i mitt hus och alla vet det. Jag ville inte chansa på att råka se just det bidraget. Men Johanna och Klas smygtittade så jag fick i alla fall veta hur det gick. En del av er vet nog vilket bidrag det gäller, ni andra får gissa.

Söndagen bjöd på lite sämre väder så vi tog lite sovmorron. Mitt på dan tog jag den vanliga rundan med hundarna. Klas hade kört den med skotern ett par varv på lördan så den gick ganska bra att gå. Men bitvis var det ganska löst så det tog lite längre tid än vanligt att gå. Men skönt var det i alla fall. 


Lin avverkade lite på vägen.

   
Lin fräser på...           En gran med boxhandske?      Vem lurar bakom trädet?

På eftermiddan kom Harriet förbi med en påse "munkringer" och fick sig förstås en kopp kaffe. Sen åt vi kycklingmiddag och umgicks en stund. Efter middan hamnade vi föstås på golvet med hundarna. 

Hundhög...


Hund- och Harriethög
 
När Harriet och grabbarna åkt hem så var det dags att umgås med Martin Beck en stund igen. Fast först hann jag med en skvätt av Parlamentet också. Det är ett riktigt bra program tycker jag.

Och så är det då dags att ta tag i en ny vecka. Måste försöka hitta tid att gå på bio och se "Män som hatar kvinnor". Fast det vete sjutton om det går den här veckan. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Lena

Men tittade du inte på Melodifestivalen.. då missade du ju Thorle.. aj.. oj... duckar och loggar ut..

2009-03-04 @ 14:04:19
URL: http://www.windedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0