Helgerna går fort

Och knappt nåt av det man tänkt sig att hinna har man gjort när det åter är söndag. Nåja, skönt har vi haft det i alla fall. Efter jobbet i fredags hade Klas och jag en hemmakväll med lite god mat. Johanna tog sig en tur till stan med kompisarna och kom hem med nattbussen vid 3-tiden. Tyvärr är det ju 5 km till busshållplatsen så Klas fick åka och hämta henne. Smällar man får ta när man väljer att bo mitt i ingenstans som vi gör.  Skönt i alla fall att hon kommer hem tycker jag.


Lite vårlikt har vi det på bordet med tulpaner och en ny duk.

Lördagsvädret var väl ingen höjdare så jag passade på att jobba lite grann på förmiddan. Sen tog jag en 2-timmarstur med hundarna. Det blåste ganska mycket men var inte så kallt, omkring 0-gradigt. Vi gick Björnvägen och passade faktiskt på att träna lite lydnad under vägen. Riktigt roligt hade vi när vi tränade stanna, stanna kvar, inkallning, fotgående och lite annat sånt där pyssel. Hedvig är ju en klippa på sånt och Lin var riktigt duktig hon också. Det är bra träning också att lära dom att skilja på vem jag ropar på. Lovis slapp för hon hör ju ändå inget. Hon fick lite godis ändå. Och så passade jag på att föreviga två älgpass som jag passerade. I dessa satt det inga ruggugglor dennna gången i alla fall. Vi får väl se framöver om det dyker upp några. Hedvig hittade i alla fall en hel hög med orrar som hon jagade upp, en efter en. Det var säkert 20 st och hon var så stolt och lycklig!







På kvällen skulle Klas iväg på en spelning med Tjynnan Tjöjjes, den ena gruppen han spelar med (han spelar gitarr och munspel och sjunger lite) så han åkte iväg vid 2-tiden. Johanna och jag laddade för en myskväll. Vi hjälptes åt att laga till en god kyckling med potatisgratäng. Riktigt gott blev det. Sen ville Johanna ha chokladpudding med vispgrädde, så då fick det ju bli det. Sen tittade jag lite på Andra chansen på TV och tog en liten lur. Johanna satt vid datorn och chattade med kompisarna. Sent på kvällen dök Harriet upp. Hon hade jobbat hela dan och så hade hon jour på kvällen. Det hade varit fullt upp med patienter så hon var trött och hungrig när hon kom. Hon fick sig lite mat och kaffe sen åkte hon hemåt. Grabbarna Grå fick stanna kvar här för hon skulle jobba idag också. När hon åkte kom Klas hem och fick också lite nattamat.

I morse gick jag vanliga skoterspåret här hemma med alla 5 hundarna. Det var riktigt bra underlag faktiskt. Vädret var skruttigt med blåsigt och snö, men det var helt ok i skogen. På hemvägen mötte jag grannen Per med sin jämthund. Alla hundarna skötte sig och satt så snällt medan vi pratade lite. Sen gick vi vidare hemåt och tog en fika. Klas och Johanna åkte till stan för att handla åt farfar och jag jobbade en stund. Jag tog en liten kortispromenad med hundarna på eftermiddan. Klas och Johanna lagade tacos som vi åt till middag.

Familjen Gråben på söndagspromenad. Lin, Voys och Noah.


Vi var flera stycken som intresserade oss för min tacotallrik...

Så är det söndag kväll och jag sitter här och skriver. Och stackars Harriet har inte kommit ifrån jobbet ännu, vi får väl se när hon dyker upp. Jag ska ta och gå en liten sväng med vovvarna och sen blir det väl till att parkera sig i soffan för veckans umgänge med Martin Beck.


Voys: - Matte var är du?


Noah: - Ja var är hon egentligen?
Lin: - Va, vem tittar ni efter? Spelar ingen roll förresten, jag hjälper till ändå!


Kommentarer
Postat av: Harriet

Säger bara... TAC*K!!!!!!!

2009-03-09 @ 11:54:08
Postat av: Catti

Åsa är verkligen duktig som instruktör. Är lite avis på er som har kursen kvar att se fram emot :) Du ska se att hon lyckas hjälpa dig att få lite mer fart på duktiga Hedvig.

2009-03-09 @ 21:12:45
URL: http://bcspeed.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0