Vallat och jobbat...

Ja, det är väl ungefär vad jag har gjort den senaste veckan. Och tränat agility lite emellanåt förstås. Det är ju roligt att jag har mycket jobb...så är det ju inte altid i min bransch. Särskilt inte så här års... Men den här veckan har jag jobbat väldigt mycket. Och däremellan har jag tränat vallning och agility med Linelutten.

Hon börjar bli duktig nu. På kursen i tisdags sa instruktören med en förvånad min, när vi lyckades valla omkring hennes får utanför fållan i stora hagen: - "Det trodde jag inte! Jag tror att ni har tränat!" Och det hade vi. Varje dag har vi tagit minst ett pass i fårhagen. Och i söndags var vi hos Gittan och fick valla på fri flock med hennes får. Det gick fint och därför hade jag en stor förhoppning om att det skulle funka även på kursen. Och det gjorde det alltså. Roligt är det må ni tro!


Här är det Jimmy och Snö som vallar i Mo medan Gittan håller kollen.

Johanna och jag har tagit några promenader ihop för hon gillar att gå till den lilla bäcken i skogen. Lin har en egen liten pool där som hon badar i och Johanna badar fötterna i bäcken. Hedvig dricker vatten där och jag står och tittar på...På dagarna är det ju faktiskt myggfritt där och ganska mysigt med bäcken som porlar.


Den här bilden är från början på veckan när det fortfarande var lite svalt i luften. Lin och Johanna kollar in skogspoolen.


Och den här är i slutet på veckan med varmare väder. Johanna och Lin kör hoppsa-steg i bäcken.

   
Johanna och Lin grejar på i bäcken medan Hedvig tar det lugnt och mest sitter och luktar på blommorna....


Johanna på bal vid torpet i skogen:-)

I måndags hade vi ett pass på agilitybanan med AnnaKarin, Gittan och Harriet. Vi tränade bana inför Skutskärstävlingen. Roligt! Men jag undrar jag om Lin verkligen kommer att klara av att tävla...Hon är lite splittrad i koncentrationen emellanåt. Men faktiskt går det riktigt bra också emellanåt. Nåja, vi tar det som välbehövlig träning.


Johanna klippte gräset på banan i söndags.

Igår kväll fick jag med mig Klas på en promenad upp till torpet i skogen. Så mycket myggor har jag nog inte träffat i hela mitt liv. Jag sprang nästan hela vägen hem för att bli av med dom. Men hemma på altanen var det helt myggfritt. Så där satt vi och myste en stund sent i går kväll. Vilket härligt väder!

Ikväll har vi ätit grillad lax ute på altanen och sen la jag mej i solen och somnade en stund med hundarna på varsin sida om mej. Det var så skönt, alldeles ljummet i luften och inga myggor. Johanna tog moppen och åkte till Karin på grillparty och nu sitter Klas och tittar på Stefan&Krister-revy på tv. 



Imorron ska Gittan och jag åka till Föllnge-Krokoms brukshundklubb och vara med på en liten inofficiell agilitytävling. Det ska bli roligt och en bra träning inför Skutskär nästa helg.

Ha det så bra i helgen!

Kommentarer
Postat av: Mackan

Sitter vid datorn hemma på kammarn i byn Hedåker. Igår vid samma tid upptäckte vi på er altan att vi borde gå och nanna. Här är det mörkt nu kan jag säga. Det var det inte hos er...



Tusen tack återigen för gästfriheten och en mycket underhållande kväll med god mat och trevligt umgänge - och förstås - hundträning. :D

Lycka till i Skutskär!!

KRAM från Mackan och Co

2009-07-01 @ 00:42:13
URL: http://www.skippo.org
Postat av: Lena

Sover du på altan ännu?? Dags för en uppdatering.. vad gööööör ni där upp i norr där solen skiner nästan hela dygnet??

2009-07-08 @ 09:32:43
URL: http://www.windedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0