Agilitychampion!


Hedvig med sina fina rosetter!

Ja, för tredje  helgen i rad var det tävling...(Knivsta, Umeå, Nordmaling)  och igår i Nordmaling så tog Hedvig sitt 3:e agilitycert.  Mitt livs första champion! Jodå så är det. Jag har tävlat agility sen 1989(!!) och är inne på min 6:e hund och aldrig fått en titel förut! Tänk vilken tid det kan ta. Men roligt är det förstås och stolt är jag över min lilla fula, fläckiga och fjolliga AGILITYCHAMPION!!! Och tack för grattishälsningarna!


Jag och Hedvig på 1.a plats, Tarmo med Nero på 2:a plats och Tarmo med Birk på 3:e plats.

Tävlingsledare Peo kom fram till mej när han hade fyllt i min tävlingsbok. Han gratulerade och så sa han så här ungefär: "När jag såg dej med Hedvig första gången på banan så undrade jag hur du med dina tävlingsambitioner kunde lägga ner din tid på en sån hund som hon. Men det har gått framåt kan man säga!"
Jo, det har det verkligen. Hon är fortfarande inte världens snabbaste men hon har taggat upp ordentligt och tycker det är jättekul med agility. Sjävförtroendet har ökat och hon tål att göra om hinder utan att tappa farten eller bli låg. Hon har börjat gå så pass fort att hon ibland kan missa ett kontaktfält eller riva ett hinder eller till och med ta fel tunnelingång! När jag tänker på hur hon var i början så tycker jag faktiskt att jag gjort ett rätt bra jobb med henne! ;-))

Det var många klubbkompisar som visade framfötterna under helgen. Bell tog en pinne i agilityklassen på lördag och en i hoppklassen på söndag! Roger gick upp i 3:an med Jib. Thomas gick upp i 2:an i hoppklassen med Stina. Mona och Loka vann ett lopp och fick en pinne. Det var säkert mer, men det här är vad jag kommer ihåg. Grattis allihop!

Förra helgen tävlade vi i Umeå. Och som i resten av landet så var det varmt, riktigt varmt! Men härligt förstås. Umeågänget hade som vanligt fixat en jättetrevlig tävling. Domaren Camilla Brundin hade ritat kluriga och roliga banor med mycket handling i. Jag och Hedvig lyckades inte så bra då, men 2 nollade lopp blev det i alla fall, en 4:e plats blev den bästa placeringen för oss. Is tog sitt första agilitycert efter ett grymt fint lopp och lilla Bell gjorde en fin debut på agilitybanan.

Däremellan har jag jobbat jättemycket, haft kurs och spikat staket och fått hem fåren! 7 st fina tackor betar nu i den gamla hästhagen. 5 st svartbruna och 2 st vita. Alla utom en är merinokorsningar. En av dom bruna har ett vitt E på ryggen och heter Erika. Dom andra heter bara 4 siffror. Hundarna har fått titta lite på dom men inte vallat på riktigt än. Jag har bett Gittan att komma med Tito och hjälpa mej att valla in dom. Dom verkar ganska sansade tycker jag, men det är bra att få hjälp av ett proffs. Jag vet ju för lite om hur man ska göra.

Ikväll har vi haft peppkväll på banan för några som gått kursen i vinter och som vill komma igång och börja tävla i sommar. Det var kul och dom var jätteduktiga allihop.

Imorron bitti åker jag med Hedvig till djursjukhuset för att hon ska operera bort den elaka juvertumören. Hoppas att allt går som det ska och att hon sen läker fort och bra. Det är ju alltid jobbigt att lämna ifrån sig en hund på djursjukhuset men en tröst i bedrövelsen är att det är en veterinär som jag gillar och så jobbar ju Harriet och har lovat mig att sköta om lilla Hedvig.

Hon får ju inte tävla i Skutskär pga karens på läkemedlen så jag får ju koncentrera mig på Lins debut då istället. Jag behöver bara tid för att hinna träna henne också om vi ska komma upp i samma klass som Bell vid debuten.  Och så behöver vi träna vallning... Tur att det är ljust länge på kvällarna!

Vi får väl se när jag har tid att uppdatera igen... Här kommer en liten bildkavalkad från de senaste veckorna:


Linelutten
 
Marita, Linus, lilla Eddie och Lin på första promenaden med Eddie till torpet i skogen.


Is-sonen Neo med världens snyggaste öron?

 
Is-tapparna Vie och Neo träffas i Umeå. Vad är du för en konstig prick då?


Vie tar kopplet och går på promenad med Lin som snällt hänger med.

   
Vart ska vi nu då? Efter allt promenerandet blev Vie trött och somnade i buren.


Mina fina fläckiga flickor i gräset i hemmaskogen.

   
Min favoritblomma, styvmorsviol.   Hagelskur!   Struts på vägen? Nä, bara ett par tranor.


Skogspromenad med gänget i Nordmaling. Is, Vie, AnnaKarin, Anna, Busen och Chivas, Gittan, Tito och Bell.

 
Och på sidan av vägen ser man inte skogen för bara träd...

Kommentarer
Postat av: Lena

Tja.. ibland är det tur att man har folk omkring sig som inte ger sig utan lurar på en sådana där fjolliga, fläckiga flickor. Är jag förvånad? Nej.. får man ihop en "fjollig, fläckig" med en "fartig, företagsam, förbaskatenvis"...så blir det så här. Så massor av grattis till er!!

PS så nu håller vi för tummarna för debuten med den "fartiga fläckiga"

W-gånget

2009-06-09 @ 07:47:57
URL: http://www.windedos.se
Postat av: Nina

Hipp Hipp Hurra för Hedwig och Ingrid som tillsammans gjort sig förtjänta av en Agilitychampiontitel!!!

Dom e inte så dumma domdär fläckiga;-)

Svarta Syrran m flock

2009-06-09 @ 09:30:27
Postat av: Tina

Grattis!!

2009-06-09 @ 11:06:44
URL: http://www.dansoserna.st
Postat av: Petra Borgström

Grattis! Snyggt jobbat! =)

2009-06-09 @ 11:21:32
URL: http://luppabloop.blogspot.com
Postat av: Lena,Moa,Maiko,Kelu

Men hallå! JÄTTEGRATTIS TILL ER BÅDA TVÅ!

Hedvig är inte fjolligt fläckig - hon är bara för söt!Ja, du har ju liksom jag tävlat mycket med blandisar och oregade hundar. Jag har heller aldrig fått ut ett Lydnadschampionat, men nu har jag faktiskt en korthårs-Collie hemma och man kan ju alltid hoppas...även om den här damen är ganska ifrågasättande, sval ibland och envis.Helt ny bekantskap till sättet. Men vi ska kämpa! Grattis igen önskar Lena med Brunflogänget

2009-06-09 @ 19:52:40
URL: http://nysvansat.blogspot.com/
Postat av: Elle & Trombi

GRRRATTIS! Agilitychampinjon, vad skoj!

Superduktigt jobbat! Vilken skillnad det är på henne mot för i början när ni tävlade!

Hoppas vi ses i Skutskär, då får vi hejja på lilla systerdottern!

Häls. Elle & Trombi



2009-06-10 @ 08:11:36
Postat av: sofie

STORT GRATTIS!!

2009-06-10 @ 18:45:25
URL: http://www.dogpower.nu
Postat av: Marie L

STORT GRATTIS till championatet Ingrid och Hedvig va kul,va ni e bra!

2009-06-12 @ 01:28:56
URL: http://www.123minsida.se/Minos
Postat av: Camilla

Stort Grattis till Er!



Va´härligt att kunna stoltsera med en agilitychampion!



Hälsningar från Fjäl!

Camilla

2009-06-12 @ 08:50:22
URL: http://www.fjallglimtens.com
Postat av: Anna

GRATTIS!!!!!!!!

Anna

2009-06-12 @ 11:29:37
URL: http://www.maybetails.se
Postat av: Martina

JÄTTEGRATTIS till dig och världens sötaste Hedvig! Härligt med en champinjon! :D

Hoppas vi ses nåt framöver!

Grattiskramar från kusten

2009-06-14 @ 13:45:09
URL: http://www.goldaus.se
Postat av: Annelie

Grattis till den sötaste agilitchampion jag sett och grattis till matte också så klart!

2009-06-14 @ 19:50:38
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0