Välkommen till trädgårdsdax!

Efter att ha kollat in Hedvigs agilityskola hos Lena (kolla denna länk!) så har jag bestämt mej för att börja med trädgårdsskötsel istället för agility. Har därför kollat in vad som finns i min trädgård. Förutom en gräsmatta full med mossa och vitklöver så hittade jag följande:


Mängder av brandgul lija, vacker som bara den!


Stormhatt (gissar bara) och nyponros.


Mera nyponros...Det är fullt av dom.


I en mörk vrå under en buske hittade jag dessa blåklint.


Och sist men inte minst mina vackra rosor. Vet inte vilken "ras" det är men fina är dom.


Så här ser knopparna ut. Riktigt vackra, eller hur?

Otroligt att det kan finnas så mycket vackert i en så misskött trädgård. Och då har jag ändå inte visat mina stoltheter, de tre lupinerna som jag faktiskt planterat själv och som faktiskt överlevt i flera år! Min trädgårdsskötsel består annars i att kratta rabatten på våren och klippa rosenbuskarna. Annars sticks dom så förb...när man ska gå förbi dom långa spröten som ligger ut på gräsmattan.

Nä nu kommer jag inte på nåt mer som har med trädgård att göra... Så jag kan väl berätta att vi var till Gittan och vallade fåren igår en stund. Linelutten skötte sig utmärkt och Gittan tyckte att hon var duktig. Jag sög åt mej av det och åkte hem glad och nöjd! Hedvig fick också prova på lite för jag ville se om hon var intresserad efter att ha blivit "överkörd" av min elaka tacka. Men Hedvig var riktigt på hugget och det var ju skönt att se.

Jag har också fått mail från Mackan som hade tagit en massa fina kort när vi tränade agility när hon var här och hälsade på. Jag hade ju glömt bort att berätta om det! Om ni vill titta så finns bilderna här. Gå in på rubriken "Bilder och annat" och "Agilitybilder 29/6".

Ute står regnet som spön i backen. Jag tror att jag ska ta och lägga mej på soffan en stund och titta på Pistvakt på TV. Eller så tar jag på mej regnstället och går en promenad med vovvarna...

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Lena

HURRAAAA.. då kan vi ha en kombinerad agility-/trädgårdskurs när du kommer ner. Det ser vi fram mot.

2009-07-10 @ 22:23:30
URL: http://www.windedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0