Vardagslunken är på intåg

hos oss. I morse åkte våra nyårsgäster hem till Linköping efter att ha skrapat fram sin djupfrysta bil. Temperaturen i morse var - 22. Brrr... Men det var lugnt och solen steg så småningom upp och tempen steg till - 13. Men då började det blåsa. Så när jag gick ut med hundarna tog jag på mej stora dunjackan och min allra snyggaste (?!?) mössa...nåja varmaste i alla fall... Här bjuder jag på lite underhållning i form av en mössbild!



Sen tog Lovis och jag en rejäl promenad med fjollhundarna. Jag tror att vi har VM i svansvikning här i Åssiehundgården just nu. Fröknarna Fläck (Hedvig och Lin) höglöper, tokfjollar sig hela tiden och turas om att kolla in varandras bakdelar... Lovis gick med mig och dom andra 2 for omkring med varandra. Det är bara att hoppas på att dom blev hyfsat trötta.

 
Lovis och Lin vid torpet. Solen gick neråt medan vi gick och himlen blev så här vacker.

Igår tog jag dom här fina bilderna på Lin när vi var ute:

   



Visst är hon söt den lilla bråkstaken!?!

Annars har dagen förflutit i lugnets tecken. Johanna har ont i halsen och feber och ligger i soffan och kollar på TV. Klas hade slut på snus och fick åka iväg och köpa i Lit. Jag har grejat med lite av varje, tvättat lite och sånt. Snart är det vardag igen så det är väl på tiden att man börjar vänja sig vid den vanliga dygnsrytmen.
Är för övrigt mycket avundsjuk på AnnaKarin som är på Husdjursmässan i Kista och tävlar agility. Jag får nöja mig med att sitta här och hålla tummarna och vänta på rapporter.
Hoppas det är varmare imorron så att vi kan ta en rejäl skidtur...

Kommentarer
Postat av: Mackan

Lin är såååå söt!

Vi har också haft så där kallt, men bara några fjun snö på marken...

Tänk att Lovis och Oskar lever!! Vad härligt och vad glad jag blir! Nisse fyllde 14 dagen innan julafton och fick sitta till bords på vår bröllopsmiddag. Visst SKA det vara så?!



När jag får hem stordatorn som är på lagning ska jag uppdatera hemsidan. ÄR det ok om jag länkar till dig då?



Ha ett riktigt framgångsrikt och fint 2009!!

KRAM från Mackan

2009-01-05 @ 21:30:03
URL: http://www.skippo.org
Postat av: Marre

Vilken otur att de löpte precis under tävlingen. Men skönt att det är avklarat!

Han hälsar tillbaka, maken!

Ha det gott!

2009-01-09 @ 19:50:12
URL: http://marrenaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0