Om träd

Men först! Visst blev den fin, min nya blogg-design! Tack snälla Johanna! Hon är duktig på sånt, min lilla tös. Och förstås tack till Harriet för bilderna! Hon är duktig på sånt!

Igår fick jag äntligen sällskap på skogspromenaden av Marita och Linus. Hedvig och Lin har ju slutat löpa nu och Linus fick sig en och annan åthutning av Hedvig när han blev för närgången. Lin bryr han sig inte alls om, det är Hedvig som är hans stora kärlek. Tur att jag fick sällskap för min skogskompis hade tinat och fallit sönder...
Lin brukar ta en pinne och springa omkring med, men igår försökte hon att få med sig ett helt träd. Det gick ju inte så himla bra kan man säga. Hon fick ge upp till slut.

   
- Grrr...Jag ska ha loss den! Äh, jag byter väl sida då! Eller förresten, jag nöjer mej med den här lilla kvisten istället....

Sen var vi tvungna att stanna och titta på en gran som hade växt väldigt konstigt. Man kan undra vad som har gjort att det blivit så här:




En sak är ju klar. Den blir aldrig någons julgran, för hur skulle man få ner den i julgransfoten?

Idag har jag varit på möte i stan med mina kollegor i Tant-i-Loop Film. Vi träffas än så länge på Törners Konditori tills vi får en egen gemensam lokal. Vi träffas varje tisdag kl.10 och går igenom våra pågående och framtida projekt. Det är så kul med arbetskamrater! Och gott fika på Törners...

Harriet och gråbenen tittade förbi och fick sig lite kaffe på hemvägen. Det var kul att träffa dom. Gråbenen var också glada, dom skällde och viftade som bara den. Jodå, Harriet såg glad ut hon också. Voys tyckte att Lin fortfarande var intressant, men Lin sa faktiskt ifrån till slut. Och när hon såg att det funkade så sprang hon omkring och sa ifrån åt honom fast han inte gjort nåt...Bara för att, liksom. Det verkade som om hon blev lite mallig för att han inte blev arg på henne utan vek undan. Men Noah ville hon vara med hela tiden. Hon satt bredvid honom, pussade på honom och bara njöt av att han var där. - "Pappsen och jag!" såg det ut som om hon tänkte när hon såg beundrande på honom. Hedvig fick stå på andra sidan kompostgallret och vika undan svansen när grabbarna närmade sig...Hon är tydligen lite löpig fortfarande fast hon ser ut som om hon slutat.

Imorron blir det jobb hemma och förhoppningsvis får jag sällskap av Marita på prommisen. Hoppas att det kommer lite snö och blir lite kallare så att det inte blir så himla halt. Just nu är det halt som bara den.

Skriv gärna en kommentar om du har lust, det är så kul att veta vem som tittar in!

Kommentarer
Postat av: antje

Jorå - följer varje dag...

2009-01-14 @ 17:16:56
URL: http://fjordd.blogspot.com
Postat av: Jimmy & Maria

Vi båda brukar också titta in lite då och då...det är ju så intressant läsning

Hihi vad gullig hon är Lin som försöker hämta sig en stor pinne ;)

Och jätte häfftig gran!

2009-01-16 @ 20:02:25
URL: http://abbybabby.cybersite.se
Postat av: Carin

Kikar in och ser eftr hur mycket snö ni har - än har ni mycket mer än oss!

Såg din bld från en annan dag på din sko efter ridhusträning - känner igen det där!! :o)

Jag har ett par "avlagda" skor som jag bara har när vi tränar!Annars förstör man skorna tillslut!

Vi har också löp härhemma - Mia har precis slutat och Khi är i höglöpet.

2009-01-17 @ 00:53:51
URL: http://gimikhi.bloggsida.se/
Postat av: Jimmy & Maria igen

Tack för dom fina orden det betyder mycket :)



Kram från oss

2009-01-17 @ 20:34:57
Postat av: Josefine Bergbring

Hejhej, brukar kika in ibland och titta på dina fina hundar!



Hoppas jag kan vara med på någon fler kurs framöver, både jag och zorro behöver nog uppdatera oss lite :)



Ha de fint /Josefine

2009-01-24 @ 15:42:29
URL: http://josefinebergbring.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0