Bloggtorka...

Men det har ju inte hänt nåt! Det var vad jag svarade när jag fick frågan om varför jag inte hade uppdaterat bloggen. Och det har verkligen inte funnits nåt att skriva om på länge (närmare bestämt 1 vecka och 6 dagar...). Jag har jobbat mycket och inte gjort nåt med hundarna förutom de vanliga promenaderna. Och dom har jag ju berättat om förr. Och vädret har inte varit nåt att skryta om, grått och trist. Så därför har jag alltså inte skrivit nåt.
Fast på en promenad tittade faktiskt solen fram en liten stund och det hade snöat en del så det var rätt fint. Tog lite bilder på Linus och Lin när dom letade orrspår i snön. Lovis och Hedvig kom också med på bild. Och faktiskt även Marita...



   

   

Och så har vi faktiskt haft vi i lite hundbesök. Harriet och hennes kompis Karin och 3 hundar kom och hälsade på. Noah och Voys förstås och så lilla söta Pixel. Matte Karin är fotograf och funderar på att döpa nästa hund till Mega. Då kan hon bara ropa MegaPixel  så kommer båda :-)) 
Lovis och Voys hade lite pusskalas på kökssoffan...

   

Karin hade ramlat och gjort illa sin hand tidigare på dagen. Noah och Harriet lånade min livräddarbok "Första hjälpen i terräng" och diskuterade huruvida Karin hade brutit båtbenet eller inte. Noah trodde att så var fallet. Det visade sig senare när hon besökte sjukhuset att hon hade brutit det och blev gipsad.


Pixel och Lin lekte hela tiden. Och då menar jag hela tiden! Både ute och inne.


   



Sen hamnade vi på golvet hela högen av nån anledning...

Harriet och Lin, Karin och Pixel, Klas och favvograbbarna Voys och Noah.

Torsdag kväll kan man väl säga att det hände lite i alla fall. Agilityträning i Dille.
Riktigt roligt hade vi som vanligt.
   
Cissi och Benita. Antje, Tina och Kerstin. Hedvig, Tjalle och Steppa.

AnnaKarin vinkar till publiken! Gittan gör nåt annat...dansar hula-hula kanske?

I fredags åkte Klas till Stockholm på MC-mässan med Lennart. Johanna stannade i stan och var med sina kompisar. Så jag hade myskväll alldeles för mej själv. Först tog jag en promenad med hundarna, sen en dusch. Jag gjorde en brasa i kaminen och lagade lite god mat. Ett stort glas vin och sen Lets Dance på TV. Några praliner till dessert och kvällen var fullkomlig. Ibland är det riktigt skönt att vara för sig själv. Eller i alla fall nästan, för jag var förstås omgiven av 3 hundar i soffan, som vanligt.

Lördag och söndag var det mest vanliga promenader. Jag var hos farfar mest hela dan på lördag och hjälpte honom. Han fyllde år och skulle få besök så jag fixade med fika och disken och sånt. God middag hemma med Johanna på lördag kväll. Och så jobbade jag en hel del med lite experimentanimationer på söndagen. På söndag kväll kom Harriet och ville ha kaffe och så kom Klas hem nöjd och glad efter en trevlig helg i storstan.

Och så fick jag mail med bilder från AnnaKarin som berättade att Is blivit pappa till 5 st småttingar i Norge. Tydligen är det ingen tvekan om faderskapet då samtliga valpar har en extratå liksom pappa Is. Riktiga små sötnosar eller hur?
   

De senaste kvällarna har jag fått ett slänga-bort-gammalt-skrot-ryck och rensat hej vilt i lådorna. Det känns riktigt bra och jag tror jag ska fortsätta med det ett tag till. Vi har alldeles för mycket skrot! Är det nåt ni behöver så fråga, för jag har det säkert och ger gärna bort det!

Ska för övrigt försöka bättra mig när det gäller bloggfrekvensen!

Kommentarer
Postat av: antje

Det blev ju en hel del efter torkan...

Challe, med ch, hälsar!

2009-01-27 @ 23:25:20
URL: http://fjordd.blogspot.com
Postat av: Lena

Slänger bort gammalt skrot.... ja då är det ju ingen idé att man kommer och hälsar på för då vet man ju inte var man hamnar. LÅngst upp på lasset kanske.

2009-01-28 @ 02:26:27
Postat av: Ingrid

Antje! Jag vet ju mycket väl att Challe stavas med Ch...! Hälsa honom och be om ursäkt! ;-))

Lena! Om du hälsar på hamnar du inte på lasset förrän du börjar vara i vägen...Så kom du bara!

2009-01-29 @ 09:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0