Utmaning

Jag har ju sett på andra bloggar att man fått utmaningar från andra bloggare. Idag fick jag en från Carin.


Utmaningen lyder som följer:

- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.
- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.

Jag gick alltså in i Mina bilder och tittade...Nästan inga mappar finns det där. Däremot fanns det några himla roliga bilder som jag inte hade sett på länge. Så jag delar med mig av dom istället. Det går säkert lika bra.

Här kommer den första:

Harriet hade gått min promenadväg en dag när jag inte var med och tagit den här vackra vinterbilden. Jag såg bilden på hennes hemsida och var då tvungen att maila henne och fråga om hon hade sett den döda ekorren (se röda ringen). det hade hon inte men fick sej ett gott skratt när jag visade henne på den. Den hängde där för att Lin hade kommit skuttande med den i munnen en dag. Den var huvudlös och död när hon hittade den, förmodligen dödad av en katt eller rovfågel. Jag hängde upp den där för att hundarna inte skulle hitta den igen och räknade med att fåglarna skulle ta hand om den. Men den blev hängande där och snöade över och blev en del av ett vackert vinterfoto!

Och här kommer nästa bild:

Den är från Eskilstuna sommaren 2006. Jag hade för första gången fått en hund som gick vidare på en utställning, Det var på Aussiespecialen och Hedvig blev BIM. BIS blev en ung hane som ställdes ut av sin uppfödare Gunnar från Crofter Holdings. Jag kände inte hunden och hade inte en tanke på att han ett par år senare skulle ligga och gosa med mig hemma på köksgolvet. Han heter Voys och är numera en av mina favvohundar och hans matte Harriet en av mina bästa vänner.

Och här kommer en till:

Sommaren 2007 är den här bilden tagen på Gården i Ultrå. Vi hyrde huset på bilden när vi tävlade 4-dagars agilitytävling i Härnösand. AnnaKarin, Gittan och jag tog oss dit per bil och sen kom våra gubbar och hälsade på ett par dar på sina motorcyklar. Den här dagen hade vi varit på MC-tur till Högakustenbron och tagit en fika. Gårdsägaren tog bilden för att han ville ha oss i reklamen. Dom tog nämligen gärna emot både motorcyklister och hundägare. Ett riktigt trevligt ställe som kan rekommenderas om ni ska åt Härnösandshållet.
Fr. vänster Gittan och Pelle, AnnaKarin, Is och Gert, Klas, jag och Hedvig.

Och så måste jag ju sätta in en av alla de fina bilder som jag fått av Carin under åren. Hon är ju en jätteduktig hundfotograf och är så snäll och skickar oss bilder från tävlingarna vi varit på. Den här bilden tror jag att hon är extra stolt över att få dela med sig av..

Den är från en jättetrevlig tävling i Gagsmark som ligger mellan Skellefteå och Piteå. Vi hade det ganska lugnt ett par timmar mitt på dan. Vi hade just fikat, sensommarsolen sken in i tältet, vi tittade på hundarna som tävlade....och slumrade en stund. Carin tog fram det långa objektivet och tog bilden. Vi hade det väldigt skönt som ni ser!

Det får räcka för idag, men kanske jag hittar lite fler bilder i arkivet framöver. Utmaningen skickar jag vidare till följande bloggare: Lena, Linda, Marre, Ulla, Catti och Mackan

Kommentarer
Postat av: Marre

Hej..

Vem har inte somnat i tältet? Ofta med en varm hund i knä! Här är rena isgatorna just nu. Var ute och gick på golfbanan och vågade inte ha alla hundarna lösa samtidigt. Lätt att de sträcker sig.

Kram

2009-02-09 @ 21:16:14
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Marre

Hej..

Vem har inte somnat i tältet? Ofta med en varm hund i knä! Här är rena isgatorna just nu. Var ute och gick på golfbanan och vågade inte ha alla hundarna lösa samtidigt. Lätt att de sträcker sig.

Kram

2009-02-09 @ 21:17:47
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Carin

hehehe gillar bilden med sovande Agilityutövare! Det påminde mig just om att jag nog knäppte en liknade bild i somras på 2 manliga Agilityutövare från Härnösand.......

Vänta........

Jepp! :-) Dom sover såååå sött -dom drömmer nog om sin BC och sin golden och framtida vinster!

planerar vad jag ska göra för roligt med den bilden

2009-02-09 @ 23:14:57
URL: http://gimikhi.bloggsida.se/
Postat av: Mackan

Åh vilka härliga bilder!! Jättekul utmaning. Men vet du Ingrid, jag har inga mappar alls i burken för den har kraschat här i vinter... :( Så..jag måste avstå.



Gillar den bilden med tältet. ha ha, filt runt bena och småsussar. Så där minns jag er Krokombor. :)

KRAM

2009-02-10 @ 11:15:36
URL: http://www.skippo.org
Postat av: AnnaKarin

jag kan inte förstå vad trötta gamla kärringar har på agilitytävling att göra....men det är ju väldig rogivande och nästan nåt religiöst med Gagsmarktävlingen.

2009-02-10 @ 17:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0