Snö, snö, snö

Ja, visst är det härligt med snö...men nån hejd får det ju ändå vara! Nu har det snöat i flera dar och snart ser jag inte ens ut genom köksfönstret för det är en stor snöhög framför.
 


Plogbilen åker i skytteltrafik och grannen plogar våran gård ett par gånger om dan. Det trista är att vägen i skogen inte plogas och det är inte så lätt att ta sig fram där just nu. Dessutom är det kallt. Omkring -15 grader hela tiden. Snön blir ju väldigt lätt och fin men det är inte så mysigt att vara ute. Och det går inte att åka skidor för skidorna sjunker bara ner i den lösa snön. Nåja, det hjälper ju inte att klaga. Jag måste ju ut i alla fall. Men jag försöker hitta på saker som jag måste göra först. Skriva blogg t.ex.

Just nu är det lugnt i huset för Johanna har bott över hos en kompis i stan och Klas är uppe vid replokalen och plockar ur turnebussen efter spelningen i fredags. Hundarna ligger och sover på soffan och det är väldigt tyst. Det blir ju tyst från vägen också när det är så mycket snö, allting dämpas liksom.

Igår när jag var ute på eftermiddan tog jag i alla fall lite bilder. Det är lite blågrönt, men det var ganska sent på eftermiddan så ljuset var väl inte så bra mitt i allt snöandet.



 


Sen hittade jag lite bilder från förra torsdagen när Gittan och jag tog en promenad i Mo.
Här är ett försök att få med alla hundarna på samma bild...Lin, Bell, Tito, Hedvig och Lovis.




- Kom igen då Bell!  - Mmm, vänta jag ska bara kolla in vad hon gör därborta!


Det ser ut som om Tito hittat nåt gott i gropen...

Nä, nu kom Klas hem så då kanske vi måste ha oss en kopp kaffe...Men sen får jag väl ta och rycka upp mej och ta en pulsande promenad... Inte för att jag är så sugen men det blir ju alltid bättre när man väl tagit sig iväg ut. Och som AnnaKarin brukar säga: Det är ju nyttigt att röra på fläsket!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Välkommen till Mo på skogspromenad, där har plogbilen gått både lördag och söndag! Pelle har varit å go´sidan i helgen...

Men jag är lite orolig att det kommer att dröja bra länge innan vi kan använda "25:an" igen. Bara översta ruta som syns av Gunnebo-nätet, borde betyda att det är 75 cm snö!

Birgitta

2009-02-08 @ 13:54:14
Postat av: winett

hejsan Ingrid



Vad kul att du har skaffat dig en blogg, nu kan jag ju följa er på era äventyr, jätte kul.

Vilka underbara fina bilder där på Fröken Hedvig..ja hon är rätt vacker.. fina tjejan. Klart att dom andra vovvarna är fina dom också, ler!

Hoppas annars att allt är väl med er och att inomhus träningen fungerar väl ?

Kramar winett

2009-02-08 @ 15:50:52
URL: http://www.minsida123.se/aussielyan
Postat av: Carin

Ser att ni har lika mycket snö ni också...



Du är utmanad - se min blogg!

2009-02-08 @ 22:09:45
URL: http://gimikhi.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0