Fullt med snö i 25:an och överallt

Igår och i förrgår var jag i stan och byggde monter till en utställning om kärlek. Kul tema minsann. Igår tillverkade jag och mina kollegor hjärtan till montern. Det var en riktig pysseleftermiddag. Vi hade väldigt roligt och kände oss som om vi var på dagis ungefär. Vi frossade i ros och rött, pärlor och glitter, piprensare, fjädrar  och annat kul. Här får ni se en del av resultatet. Jag ska ta bild på montern sen så får ni se.



På eftermiddan igår hann jag med en promenad i Mo med Gittan, Tito och Bell. Det var jättefint väder, men ganska kallt, ca -15 grader. I alla fall i skuggan. Solen värmde ganska mycket men det var inte så mycket av den varan i skogen. Vi tog en sväng ner på sjön också. Det är så mycket snö så det går inte så bra att gå på sjön just nu. Men framöver våren är det så mysigt att gå i vårsolen där. Och då kan man ha med sig lite fika och sitta i solen och njuta vid vindskyddet. Det ni, det är nåt att längta efter i vintermörkret.


Gittan och alla vovvarna på sjön.
   
Bell. Tito. Och en bild i mitt projekt att dokumentera älgpassen längs promenadvägarna i Mo. Här nr 15. Fler bilder på älgpass finns i tidigare inlägg.

När vi kom hem till Gittans gård igen så var träden i allén ner mot gården så himla fina så jag var tvungen att ta lite bilder där också. I en av bilderna dök det upp en liten hund. 

 

Och sen frågade Gittan om jag hade sett 25:an... Det är länge tills vi kan valla nåt där! Snö upp till översta tråden i stängslet, och det är bara toppen på stolparna som syns. Men till helgen ska vi i alla fall få valla lite i ridhuset på Wången. Vallhundsklubben har hyrt ridhuset och bjudit in medlemmarna att komma och valla en stund på lördag. Det ska bli jättekul. Ridhuset på Wången är jättefint, det är dubbelt så stort som ett vanligt ridhus för det används ofta för att träna körning med häst och vagn. Jag har varit där på några ridkurser och även spelat in en film om agility där.


Så här ser det alltså ut i 25:an just nu.

Hela kvällen igår gick åt till jobbmöte om nästa film så det blev en kort och kall månskenspromenad med hundarna när jag kom hem. Sen hjälpte Johanna mej att tona håret. Jag tyckte att det var för mycket grått, så det behövde piggas upp lite. Jag ska klippa bort en bit hos frissan idag också. Sen blir jag nog lite snyggare...;-))

Häromkvällen var Harriet och grabbarna och hälsade på en sväng. Vi hamnade på golvet som vanligt och Harriet och jag tog bilder från varsitt håll på Lin och Voys som busade loss medan pappa Noah försökte sova. 



     

Sen fick Harriet en kopp kaffe och efter den så slocknade hon på kökssoffan... Hon är nog den enda jag känner som somnar av kaffe...



Dom här bilderna är från en promenad i förrgår. Idag är det lika vackert ute som igår och i förrgår så det blir förmodligen några bilder till idag. Och lika jobbigt att gå är det förmodligen. Snö är vackert, men man måste ju erkänna att det är lättare att gå när det är mindre snö eller plogat...



   



   



Avslutar med en bild på Klas bil från i söndags då den hade stått sen i fredags natt när han kom hem från spelningen. Den ser mer ut som nåt slags jeep än en 245:a. Det han komma mycket snö på dom 2 dygnen. Nu kan det få vara nog ett tag med snöandet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

:-)

2009-02-12 @ 22:47:29
Postat av: Lilleba

Hej!

Hittade hit via någons blogg.. Vilka underbara bilder! Är lite avundsjuk på all snön här nere har vi inte så mycket av den varan..

Skånehälsningar

Lilleba,Snowie&Jolly

2009-02-15 @ 11:21:42
URL: http://nya.bloggis.se/Lilleba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0