En ny musdräkt...

har jag köpt mig! Ni som träffar mig ofta vet att jag nästan bott i min gamla bruna musdräkt sen ett par år. Och nu har jag fått tag på en "musdräkt de luxe" ! Jamen, vad är då en musdräkt??? En Haglöfs fleecetröja som är lite lurvig utanpå och väldigt skön. Jag köpte min gamla bruna på Outlet i Avesta och har som sagt nästan bott i den sen dess. Mo-tanterna köpte sig en varsin förra året dom också. Gittan en brunbeige och AnnaKarin en svart. Men nu har jag alltså en ny, en orange variant som är lite glansig i pälsen och sååååå snygg! Visst är det fjolligt är det att vara så lycklig över en tröja, men jag blir verkligen glad av den! Och, ja, jag gillar orange...



En sak som ni kanske undrar är varför det heter musdräkt... Där kommer givetvis Klas in i bilden. Jag hade sorkfeber runt julen -07. En riktigt läskig influensasort som man får från sork, jag går inte in på fler detaljer om det. Sjuk var jag i alla fall ganska länge. Gittans man som är en humoristisk människa sa att jag hade haft musfeber. Nån vecka efter att jag frisknat till så skulle vi åka in till stan. Jag hade tagit på mig den bruna lurviga tröjan och ett par brallor i samma färgskala. Klas tittade på mig och därmed var det alltså kört: - Jaha, du har tagit på dej muuuusdräkten! sa han och skrattade. Sen dess har den hetat det. Så nu vet ni. Nog om detta.

I lördags eftermiddag kom Harriet, Rikard och grabbarna Grå och åt middag med oss. Jag passade på att experimentera lite med köttfärsen och det blev "Ingridska baconrullader med klyftpotatis och ingefärsbananyoghurt". Låter det gott? Ingen klagade i alla fall, men dom vågade väl inte :-)) Jag tyckte i alla fall att det var gott. Hör av er om ni vill ha receptet. Och Harriet höll sig faktiskt vaken efter kaffet. Kanske för att hon tog en tupplur medan jag lagade maten....;-)

I går var vi på årsmöte på Vallhundsklubben. Mötet var förlagt till Åsbo gård som har 120 mjölkkor i lösdrift med robotmjölkning. Vi fick en guidad tur runt anläggningen av ägaren Fredrik Åsbo. Jätteintressant att få se hur en sån anläggning fungerar. Det är ju lite svårt att tänka sig att korna ska vilja gå och mjölka sig  själva i en maskin, men det fungerar tydligen alldeles utmärkt. Allting var datorstyrt, till och med borsten som korna kliade sig emot... Och kossorna såg ut att trivas. Dom små kalvarna var så himla söta. AnnaKarin tyckte att dom såg ut som små bordercolliesar...? 



 
Många kossor blir det! Tur att jag kommit över min ko-skräck! ;-)) 

Efter turen blev det fika och sedan själva årsmötet. Det var ett väldigt trevligt möte. Stämningen i klubben är trevlig och människorna är väldigt trivsamma. Vi får hoppas på att det blir ett år med fullt med vallningsaktiviteter.

När jag kom hem tog jag en långpromenad med hundarna på den enda plogade vägen som finns på flera mils omkrets. Tack Lennart!  Då räknar jag förstås inte den vanliga bilvägen. Nej, det är en skogsväg där man kan släppa hundarna och gå utan att bli överkörd av timmerbilar och annat löst.  Nu vill jag inte ha mer snö, det räcker nu!
När jag kom hem igen tog jag ett pass i tvättstugan. Och hur kul är det på en skala? Nåja, det är ju kul efteråt. Efter en god middag så var det åter söndag kväll och alltså dags att umgås med Martin Beck en stund innan sängdags. 

Idag har jag varit på Filmpoolen hela dan och lagt engelsk text på min film om Älg-Sune. Den ska sen skickas utomlands för att förhoppningsvis landa i någon tysk eller engelsk tv så småningom. Det var jätteroligt, för det är ju en massa med sån där textning som man inte tänker på när man ser nåt textat på tv. Och det är kul att lära sig nåt nytt. Jag hann göra ungefär halva filmen färdig så jag ska nog dit på onsdag igen och göra klart. Och då är filmen ändå bara 20 minuter lång. Det tar tid...

Nä, nu vill hundarna ut och slå en kvällspink. Jag tror jag följer med dom en sväng.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din musjacka är URLÄCKER Ingrid....jag är avis trots att den är orange. Inte för jag inte gillar orange, men jag kan säga att min egen ansiktsfärg inte blir speciellt attraktiv av orange...

Och tack för rulladerna..det är slitsamt vara hemma på åssigården ;-)

2009-02-23 @ 22:16:58
Postat av: Nina

Åh vilken snygg musjacka!!! jag gillar också orange!Vill haaa! fast jag vet vad Haglöfs har för prissättning, så du får ta en massa kort så jag också får njuta av den;-)

Nina

2009-02-25 @ 09:51:06
Postat av: Nina

Och jag är avis föratt den är orange!!! jättesnygg, fast du får se till att ha den på många kort, så jag också får njuta av den, jag känner till deras priser och nån sån kan inte bli min på ett tag...

2009-02-25 @ 19:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0