Åsså var det fredag igen

Jamen herregud, var tar veckorna vägen! Nyss var det måndag och nu är det fredag igen. Visserligen har jag tillbringat delar av veckan i sängen med bl.a. magsjuka, men ändå. Och så missade jag förstås veckans höjdpunkt: Agilityträningen i Dille i går kväll :-(((((  Nåja det blir ju fler gånger.

Jag har inte ens varit ute med hundarna, det har Klas fått ta hand om. Han tycker det är skittråkigt att gå med dom,  men gör det snällt ändå åt mej när det behövs. Idag orkade jag äntligen ta mig runt stora rundan med dom. Skönt var det, fast jobbigt. Det var bara ett par grader kallt så det var jättehärligt. Det har snöat lite grann inatt, bara lite lätt och fin snö så det gick fint att gå i skoterspåret ändå. Träden är helt fullsmockade med frost och snö och grenarna på granarna ser jättetunga ut. Det började snöa igen medan jag var ute, stora, lätta och vackra flingor. Försökte få med dom på bild men det gick förstås inte med mobilkameran.

   

När jag satt och jobbade vid datorn på eftermiddan så hörde jag faktiskt lite fågelkvitter utanför från talgoxarna. Det var nog första gången på länge så det kändes lite uppiggande. Jag tror att dom var glada för att Klas fyllde på talgbollar i granen utanför på bron imorse. Våren är nog på väg i alla fall.Och med den farten som veckorna går så lär det inte dröja länge förrän det är maj... Även om man inte tror det när man tittar ut genom hallfönstret ner mot grannen. Snart ser vi inte gärsgårn alls för all snön.
 
 

Nä, nu ska jag gå och titta på när några andra dansar. Det får bli så när man har en man som är dansallergiker. Men han har i alla fall lovat att bjuda på en fredagspilsner!

Trevlig helg på er alla!

Kommentarer
Postat av: Nina

2009-02-21 @ 09:29:04
Postat av: winett

Usch stackars dig ingrid det är inte roligt med mag influensan, hoppas verkligen att du nu mår bättre.

synd också med missen av träningen men det kommer fler gånger som sakt var eller hur, ler!



Idag har triss varit jätte duktig, han fick i hop kval poäng där på sin lydnads tävling... inför lydnads Sm ..inte illa va ? av en blå hund..skratt.

Så idag fira vi med tårta.



Ja till och med vi har snö här på väst kusten..rätt mysigt en då så nu får vovvarna dra pulka.

Ha en jätte bra vecka där och så få vi hoppas nu att dina krafter är tillbaka.

glädje kramar

2009-02-23 @ 00:06:25
URL: http://www.minsida123.se/aussielyan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0