Äntligen lite vinter

Ja, nu var det ju ett tag sen...Det har ju inte hänt så mycket på sistone. Vädret har ju inte varit nåt glädjeämne precis och många med mig har påverkats av det. Mörkt och blött och framförallt lortigt. Min bil har sett ut som nåt slags lerfigur i ett antal veckor. Hundarna har varit mer än lovligt skitiga efter promenaderna... Men nu har det alltså äntligen blivit lite vinter. Ett tunt lager snö och minusgrader har gjort livet lättare. Förra veckan var det dessutom fullmåne och klart väder. Det gör ju attt man får igen lite ljus på kvällspromenaderna. Blått sken och långa skarpa skuggor. Mysigt att gå ut i skogen då!

Hundträningen inskränker sig till agilityträning i ridhuset i Dille en gång i veckan. Roligt så in i norden är det!Däremellan blir det mest bara promenader och lite småfix, nåt spår ibland, lite nya konster... Ganska lugnt alltså.
Egentligen har jag ju tränat varje gång jag varit ute på promenad fast det räknas liksom inte. Jag tänker på Lins antijaktträning. Faktum är att den gått väldigt bra och numera är hon nästan alltid lös hela promenaderna. Om jag inte ser att det är alldeles färska rådjursspår. Än har det inte hoppat iväg nåt rådjur mitt framför nosen på henne så riktigt skarpt läge har det inte varit. Men harar och tjädrar och en och annan ekorre har vi stött på och det har inte varit några problem att få stopp på henne då. Så jag hyser numera gott hopp om att det ska funka även om det dyker upp rådjur.

Den här helgen har varit lugn. Både igår och idag var Marita bortrest och Harriet var också upptagen så jag har fått gå promenaderna ensam med vovvarna. Vi har gått 2-timmarssvängar på dagen runt berget båda dagarna. Jätteskönt men lite tråkigt. Det är ju roligare att ha nån att surra med när man går.

Nu ikväll kom Harriet, Thomas, Noah, Voys och Bronco på besök så då blev det lite liv i luckan en stund. Trevligt! Linelutten och Bronco är lite förtjusta i varandra tror jag. Han skulle nog kunna bli en fin fästman åt Lin. Men han ska ju flytta till sin matte Karin i Australien på torsdag så vi får väl se hur det går med Lin-Bronco förhållandet...

Jag har jobbat lite i helgen också med att göra klar en liten bok som jag ska till tryckeriet med imorron. Jag ritade teckningarna till den och skrev sagan för flera år sedan och sen har den legat i en låda. Men nu ska den tryckas och det känns förstås bra! Så här ser den ut på framsidan:



Och baksidan...



Och här kommer en liten bildkavalkad från de senaste veckorna:

 
Julmarknad och "kruskalas" på hembygdsgården i Lit. 28 sorters kakor kunde man smaka på. Jag provade 7...

 

   
Hundbus... Lin och Eddie busar mest. Men ibland får Hedvig och Linus
för sig att dom också ska vara med!


Lin har tagit en kanin... fast bara en konstgjord som jag hade i fickan.


Två glada hundar på promenad.

Hedvig rejsar...
   

   
Hedvig är inne i en bus-period. Hon är just nu den som oftast drar igång busandet med Lin
och då går det undan i svängarna. Och så älskar hon att rulla sej i snön!


Så kom det då lite mera snö, och sen kom solen som vi inte sett på flera veckor!
Och allt blev med ens så vackert!

   



   
Tre olika djur...Vidved-djuret...Linelutt-djuret och en vild skogshare...;-)



Den blå bilden från igår får avsluta dagens kavalkad! Och nu har jag faktiskt betällt en riktig kamera så snart ska det väl kunna bli lite bra bilder här!







Kommentarer
Postat av: Lena

Och jag som precis skulle klaga på att DU aldrig bloggar.. och så hade du gjort det. Det där vädret skulle jag också vilja ha en stund av. Kul i alla fall att se solen på kort.



Men du... vilka hiskeliga skogsharar ni här där uppe. De ser ju rent farliga ut.

/L

2009-12-06 @ 22:56:09
URL: http://www.windedos.se
Postat av: iana

Åååå, jag kommer upp och hälsar på tror jag!

Det såg ju underbart ut!!

Här passade snön på att regna bort igår igen, och nu deppar både jag och Häxa! :(

Krama dina fina!

2009-12-07 @ 13:52:16
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ni är så välkomna sååå!!

2009-12-07 @ 15:44:19
Postat av: Sofie&Jackson

Jackson som ÄLSKAR att spåra och blir nästa okontaktbar när vi är på väg till spårstarten, undra hur han ska bli när han blir större och upptäcker riktiga spår! Jag får hålla tummarna att min lilla räv kan fortsätta gå lös, han drar redan nu som en annan draghund i kopplet! ;)

Va skönt med snö! Här badas de och badas bort lera & grus efter varenda promenad..tröttsamt!

Vilken söt bok, visste inte att du var författare, spännande! :) Ha det bra! /Sofie & Jackson

2009-12-09 @ 16:05:41
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men vilken gullig bok Ingrid, den skulle jag vilja läsa/ha!!

2009-12-14 @ 23:15:46
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0