Lite vallningsnytt


Linelutten i fösartagen.

Ja, det har varit ganska mycket vallningsträning den här veckan. Som vanligt kan man nästan säga numera. Fast lite agility har jag faktiskt klämt in också. Och jobbat förstås...Många möten och annat som jag har varit iväg på. Filmvisning har jag också hunnit med. Jodå, så det har rullat på, och imorron är det fredag igen...


"Mina" fina får!

I måndags kom Marie och Copee hit och tog några rundor i vallhagen tillsammans med oss. Lilla River fick också prova på lite grann. Linelutt fick hämta hem fåren från beteshagen på andra sidan vägen och sen fick hon ta tillbaks dom dit när vi tränat klart. Hon fixade det lugnt och fint utan missöden. Kul att vi kan fixa lite såna saker själva nu!
Marie tog fina bilder med sin nya kamera! Tack för att jag får låna dom, Marie!


Lin och jag tränar fösning i trähagen.


Copee håller ordning på "tanterna".

   
Copee... Lin... och båda 2.

Tisdag lunch gick vi promenad med Marita och vovvarna. Härligt väder och full fart på hundarna.

   
Lin och Eddie i lektagen.
 
Vilken tackling!

På kvällen var det vallningskurs i Dvärsätt hos Eva. Först fick vi träna lite hämt på ett stort fält med 3 springiga får. Det gick lite si och så med det. Efter ett tag flyttade vi ner i den vanliga hagen på dom vanliga fåren. Vi tränade lite olika saker. Jag och Lin tränade hämt och fösning och fålla. Det gick bra och vi fick beröm av "fröken"! Gittan och Bell tränade tävlingsbana för vallprovet. Det gick som vanligt bra. Jag tror dom fixar provet lätt som en plätt. Jimmy och Snö och Therese och Sandy var också med och tränade.


Stooort fält...

   
Jimmy och Snö. Lin i profil...och framifrån.

Men hur sitter hon egentligen?!?!


Vacker himmel över Dvärsätt.

Onsdag kväll skulle jag egentligen åka till Mo och träna hos Gittan med henne och AnnaKarin, men jag var tvungen att fixa med lite foton till ett jobb som Harriet skulle hjälpa mej med. Hon kunde bara på kvällen så då blev det lite träning hemma istället när vi fixat fotona. Först en sväng på agilitybanan och sen lite vallning på det. Marie och vovvarna kom också och tränade båda sakerna dom med. Linelutt tog fåren till träningshagen lugnt och fint. På tillbakavägen blev det lite bråttom på ett par ställen, men hon löste det bra båda gångerna, så jag var ändå nöjd.
Lin och River fick rejsa lite och leka sen. Full fart på Lin även då, och Marie konstaterade att - "En sån där hund vill jag INTE ha!" Jag undrade varför då, för jag tyckte hon hade varit duktig när vi tränade och så. -" Jamen hon är ju som en Duracellkanin!" sa Marie då. Och...ja...man måste ju hålla med om det, fast en snäll sån är hon allt!
Sen tog vi en fika och pratade lite innan dom allihop åkte hem. Klas var på spelträning med orkestern och Johanna satt på sitt rum och pratade med datorn. Så då satte jag mig faktiskt vid TV:n och tittade på första avsnittet av den nya danska serien "Livvakterna". Den verkar riktigt bra, så då får man kanske vika en timme åt den på onsdagkvällarna framöver.

Efter jobbet idag skulle jag faktiskt inte iväg på nåt. Ingen vallning hemma heller för fåren hade semester idag. Dom skulle till stan och shoppa lite och permanenta håret och så...(skojar bara!) Så det blev en rejäl hemlagad middag (rotmos och fläskkorv) med familjen, alla var hemma samtidigt! Efter middagen blev det promenad med Marita och vovvarna. Lille Eddie har växt på sej nu och leker gärna med Lin. Linus och Hedvig tittar surt på ungdomarnas rejsande i skogen. Fast ibland hänger dom också på och springer några varv. Efter promenaden tog vi ett litet pass på agilitybanan.
Ja, sen var det mörkt och nu sitter jag här och skriver...

   
Lin och Eddie x 2. Hedvig och Linus tog ett litet rejs dom också.


Marita och 3 av hundarna, Lin är halvvägs ute ur bilden.

Imorron blir det teckningsjobb på f.m. sen in till stan på möte med Tant-i-Looperna i våran nya lokal och sen lunch! Det blir trevligt värre det. Ett möte till i stan med en presumtiv uppdragsgivare och sen blir det väl fredagsmys... eller vallning, och en sväng på agilitybanan och en skogspromenad och....;-))

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul att det går så bra med vallträningen! :)

2009-09-03 @ 11:41:56
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Catti

Nu vill vi ha en uppdatering snart :)

2009-09-16 @ 20:27:36
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Ulla

Ser kul ut! Jag kanske skulle prova lite vallning med Griima? Var kan man gå kurs?

kram/Ulla

2009-09-17 @ 11:50:18
Postat av: Lena

Hahhaha... jag hann före.. och inte bara en gång.. utan TVÅ! Nu ligger du på minus.

2009-10-07 @ 12:14:46
URL: http://www.windedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0