Huvva vilken helg!:-))

Efter semestern drog det igång på jobbet direkt. Jag har nog inte haft så många jobb igång samtidigt på väldigt länge. Det är ju lite tjorvigt förstås men också väldigt kul! Och skönt att veta att det kommer att trilla in lite lön nu och då framöver. Därför är det lite tunt på uppdatering nuförtiden, för jag är lite datortrött.
Först några bilder som är ett par veckor gamla, men lite fina!


Ett hjärta som jag hittat vid skogsvägen. Visst är det fint!

 
Johanna och hundarna i skogs-poolen.

Företaget Tant-i-Loop Film, där jag är en av de 4 delarna har just fått lokal inne i Östersund. Centralt och bra i Gamla Tingshuset. Vi ska flytta in där under den här veckan när Klas har varit där och målat och gjort fint! Bra att ha tillgång till en målare såna här gånger... Vi har en arkitekt som har möblerat kontoret åt oss också. Låter flott men det är en av delägarnas fru...Bra o ha också! Det blir nog fina fisken tror jag! Det ska bli himla kul att åka in till kontoret i stan och jobba tillsammans med 4 kompisar. Ibland blir det ju lite ensamt i stugan på gården. Dessutom finns det Café i huset...:-)) Och en biograf! Det ni!

På hundfronten är det både träning och tävling som har gällt. Senaste veckan har vi tränat mest agility. I torsdags hade Annakarin, Gittan, Harriet och jag "klur-träning". Det innebär att vi klurar ut hur vi ska ta olika hinderkombinationer på bästa sätt med de olika byten och kroppsrörelser vi har samlat på oss. Jätteroligt och framförallt bra för att få den gamla hjärnan att hänga med också.

Helgen bjöd på tävling i Hudiksvall. Vi åkte ner på fredag kväll och installerade oss i stugan och satte upp tältet vid banan. På lördag morron stod regnet som spön i backen och fortsatte så hela dan. Tävlingen började kl 8 och blev en långdragen historia som var klar ca halv 9 på kvällen! Det ni. Vi var både genomblöta och trötta när vi åkte därifrån. Men det var ändå en ganska fantastisk dag för flera av oss:
- AnnaKarin och Is kom 2:a i båda loppen och lyckades ta sista certen i både Agilityklass och Hoppklass. Is blev alltså både Agilitychampion och Hoppchampion samma dag!!! Snacka om framgångar!! Mina ödmjukaste gratulationer!
- Gittan och Bell tog pinnar i både hoppklass och agiltyklass och blev uppflyttade till klass 2 i agility. Endast en pinne återstår till uppflytt i hoppklassen. Och den är nog inte långt borta!
- Hedvig och jag kom 4:a i agilityloppet och fick en SM-pinne!
Och däremellan så hade vi lite fel och lite disk och så. Men dom har vi redan förträngt...Fast Lins tvärnit på balansbommen kommer jag i alla fall väl ihåg! Från 300 km/t till tvärstopp är bra gjort! Helt klart har den träningen gått in i alla fall.
Flera av våra kompisar (från ÖBHK och BBHK) tog pinnar och placerade sig bra, men eftersom jag inte har så bra minne så får ni gå in och titta på Östersunds Brukshundklubbs hemsida för de fullständiga resultaten.

Söndag morgon bjöd på klart väder och dagen blev solig och varm. Tänk vad allt blir mycket skönare då! Tävlingarna började kl 7 på morron så vi hann inte med många timmars sömn. Vi kom ju inte hem förrän halv 11 på lördag kväll eftersom vi tog vägen förbi restaurangen "Texas" och fick oss lite cowboykäk. Gott! Sen var vi ju tvungna att fira framgångarna med en pilsner och lite snack. Vi kom väl i säng vid 12-tiden och sen upp vid 5 igen. Men vad gör man inte för att få tävla!

Om ni inte ser det så är det här en hinderkombination bestående av tunnlar och hopphinder...?..!

Även denna dag rullade på med fina resultat. Gittan och Tito toppade med en 2:a plats och tog sitt första cert i Hoppklass! I övrigt hade gänget från Östersund flera pinnar och segrar med sig hem. Bl.a. lyckades Birk och Agge vinna både hopp- och agilityklass 1. Det var bra jobbat! Jag bidrog tyvärr inte med några framgångar men i alla fall med dagens skratt...Och det var förstås Linelutten som hjälpte till med det. Hoppklass 1, som var sist på dagen bjöd på en ganska klurig bana med många svårigheter. Lin var riktigt i gasen och lyckades diska sig minst 4-5 gånger. Jag kunde inte annat än skratta åt hennes tokerier och det gjorde både publik och domare också... Nåja, det blir väl bättre så småningom, men jag visste inte när jag köpte henne att hjärna tillhörde det som man måste beställa extra... Men glädjefnatt fick hon visst med lite extra av utan att jag bad om det.
Hemresan gick bra och vi kom hem vid 10-tiden på kvällen till Åsnegården. Jag kan inte påstå att jag satt uppe och umgicks med familjen särskilt länge...
Ett ord som väl på nåt sätt sammanfattar hela den här helgen är: Huvva! ;-)) Alla som var med förstår varför!

Förra måndagen tränade vi vallning hemma hos Gittan på stora fältet. Hämt och så lite fålla. Det gick riktigt bra. Linelutten var duktig och tålmodig vid fållan och lyckades få in fåren lugnt och fint. Och det är så roligt att hon oftast lyckas med att hålla dom och inte tappar dom.


Linelutten studerar hur man gör när man ska till fållan. Bell visar med hjälp av Gittan.

   
På väg in...  På plats i fållan.... Gittans små kalvar som vi inte vallar.

I tisdags var vi i Dvärsätt och vallade hos Eva. Vi fick först visa vad vi tränat på under kursuppehållet. Det gick bra och Eva var nöjd med oss. Sen fick vi gå till ett nytt stoooort fält för att träna hämt och fösning. Det var nya får också.
Gittan och Bell tränade långa hämt och jag och Lin tränade på kortare. Det gick ganska bra med hämten och faktiskt också med fösningen ibland. Vi har ju precis börjat på att fixa att fösa. Det är svårt men Lutten börjar fatta vad jag vill och det går i alla fall framåt i träningen. Det är kul att se Gittan och Bell träna för dom gör kanonfina hämt och fösningar. Dom ska ju snart iväg och tävla och det kommer alldeles säkert att gå fin-fint!
Sen har jag inte hunnit med nån mer vallträning i veckan. Men Lin har i alla fall hjälpt mej flytta fåren till nya betet på andra sidan vägen alldeles rätt och utan missöden! Det var väldigt kul att göra första "riktiga" jobbet med henne. Imorron är det kurs igen hos Eva och då ska vi träna mera hämt tillsammans med Jimmy och Snö.

Förra helgen var Cia från Enköping här med sina aussiesar Isa, Häxa och Peg. Cia är en själsfrände för hon har nämligen också en Kalle Anka tatuerad på armen. Hennes sitter på höger sida och min på vänster. Och dessutom är våra hundar syskon... Isa är syster till Vilda och Häxa är Hedvigs syrra. Peg och Lin är mest bara lekkamrater. I alla fall så trivdes dom bra i min lilla stuga bland alla mina Kalle Ankor! Vi vallade får och promenerade runt Halåsberget och så var vi till Moose Garden och hälsade på älgen Hälge och älgkalvarna. Och så fikade vi på Hara Brygga. Jättekul att Cia hade tid att komma och hälsa på för vi hade så trevligt! Hon har lovat att göra om det, och det hoppas jag verkligen att hon gör!


Promenad på lördag i solsken. Linelutten har gömt sej nånstans...

Hundar på bal...Isa, Peg, Häxa, Hedvig och Lin.


Långpromenad på söndag, 3 timmar i skogen på Halåsberget och det regnade hela tiden....

Cia hälsar på Hälge.

Det är säkert en massa annat som jag borde berätta men som jag inte kommer ihåg. Och förresten blir det långt ändå så det räcker...

Återkommer snart!

Kommentarer
Postat av: Lena

Snart..?! Fast det är klart, man ska nog inte kasta glas när man sitter i ett stenhus... eller hur dte nu var.

2009-09-16 @ 18:23:30
URL: http://www.windedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0