Kolla, nu har den kommit ut!!!!


Ser du Hedvig, nu bär dom ut balansbommen! Och tunneln...och....slalom!!

Ja, agilitybanan är alltså ute! Gittan och jag plockade ut den i går mitt på dan. Vi fick lite assistans av Lennart, som kom förbi på sin motorcykel, med att bära ut dom tunga grejorna. Och så tränade vi för första gången ute i år. Häääärligt och kul!


Vilken fin utsikt!

Vi körde lite studshopp, slalomövningar och gungbrädan. Lite mjukstart alltså. Det gick riktigt bra. Både Lin och Bell tycker att gungan är lite halvläskig så dom behöver lite lugn träning på den. Men det går nog till sig ganska snart. Slalom går över förväntan. Det verkar i alla fall som om slalompoletten trillat ner hos Lin och jag kommer nog inte att behöva bågarna på henne mer. Kontaktfälten verkar sitta och framåtdrivet är det inget fel på. Hedvig fick också träna lite slalomingångar och studshopp. Hon har definitivt förbättrat sin hoppteknik i och med att farten kommit.

Tänk ändå vad det är roligt när säsongen drar igång och allt börjar på nytt liksom. Man har en massa roliga planer, förhoppningar och förväntningar om vad denna säsongen kommer att bjuda på. Visst är det härligt!


Hallå, jag vill ut dit igen! Nu!

Jag hann med att träna en gång till efter middan. Då blev det mera slalomträning och lite hopp med Linelutt. Hedvig fick rejsa på lite över balanshinder och hopp. Oj, vad hon är taggad! Så härligt att se! Copee var också med ut på banan. Han fick hoppa och ta lite tunnlar. Han tyckte det var jättekul, så nu får nog matte Marie ta och sätta igång med agilityträningen på allvar!

Innan middan blev det promenad i skogen. Jag fick med mig ett ytterst ovanligt promenadsällskap...nämligen Johanna! Jättekul att hon ville följa med, det är inte varje dag minsann. Vi tog en tur runt torpet i skogen och så ville Johanna kolla in badviken. Efteråt upptäckte hon att hennes stövlar läckte...









Både Johanna och jag (och antagligen hundarna också) önskar att vi hade en sån här badvik hela sommaren. Tänk vad det skulle vara mysigt när det är riktigt varma och soliga dagar. En liten lagom sjö är egentligen är det enda som saknas där vi bor. Annars är det ganska perfekt.

Idag fick jag också reda på att jag kanske ska få låna lite får över sommaren! Det skulle vara en riktig höjdare! Betat och fint i hagarna och en egen vallningsgrupp att träna på. Hoppas det går i lås!

Nä nu ska jag gå och tvätta lite kläder som jag ska ha med mig i helgen. Klas och jag och hundarna ska ju åka till Eskilstuna på torsdag. På fredag blir det MH för Lin och hennes syskon. Spännande minsann! Och det ska förstås bli kul att träffa Stig och Lena! Och Nina som kanske bjuder på pepparstek...Och så blir det väl en och annan "Wigursnäcka med extra allt" på Slagstaglass! Och troligen blir det lite vallning hos Cia i Enköping på vägen hem. Kan inte tänka mej annat än att det ska bli en riktig höjdarhelg!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad kul att du "dammade" av Boopen också! :) Din pik kan jag ta Ingrid... haha... vi får väl försöka träna vidare med agilityn nu i vår/sommar.

Tack för att du/ni tar så väl hand om min ögonsten! Hoppas Johanna står ut med sängsällskapet!

Kram - SemesterMarie

2009-04-28 @ 19:12:54
URL: http://www.copee.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0