Lite bra tips

hittade jag på Marres blogg idag. Det var en lyssningslänk till Susan Garrett . Kloka och tänkvärda ord som jag i alla fall behöver tänka på i min träning. Lyssna ni också!

I förrgår började dan med att Noah kom hit till sitt lilla dagis. Harriettan skulle jobba som vanligt. Vi hade en härlig dag här hemma. Vi var mest utomhus faktiskt. Om vi inte var på promenad så satt vi på altanen och fikade. Brorsan och svägerskan kom förbi på en fika mitt på dan. Sen hämtade Klas hit farfar så han skulle få sig lite påskmat. Vi dukade upp en härlig buffe med mycket smått och gott och smorde kråset. Harriet kom också efter jobbet och fick sig lite till livs. Och kaffe förstås!

 
Lovis tar det lugnt medan Hedvig och Lin far omkring och busar.

     
Lovis och Lin. Noah tycker det är varmt i solen. Lovisen undrar var godiset är!

Glada och busiga hundar i blöt snö.
 

I går morse kom Harriet med Noah och så fick hon med sig Lin istället. Hon skulle få vara med Harriet på jobbet och få lite umgänge med några andra hundar och människor. Sånt är ju nyttigt. Harriet berättade att Lin hade fått bli undersökt av främmande människor, busat med flera olika hundar, åkt upp och ner på undersökningsbordet och mycket annat nyttigt. Det mesta hade hon tagit bra och gått med på. Fast dammsugaren var liite läskig. Hon fick också lite tass-, ben- och öronfrisering. Hon blev sååå snygg! Harriet är en fena på sånt och hon ger mig ständigt små påminnelser om att jag fuskar...;-)


Snygg-Lin.


Har ni sett så fina tassar!!

Igår var vädret också härligt även om solen inte var framme lika mycket som i lördags! Våren är här på allvar! Snart är vi ikapp er sörlänningar med tussilago och blåsippor som står som spön i backen.
Jag fick med mig Klas på promenad igen! Lin var ju hos Harriet så det blev en lugn promenad med Lovis, Noah och Hedvig. Det hade tinat jättemycket och bäcken var på väg att svämma över. Det porlade så trevligt kring vägen. Lerigt var det också, men inte lika mycket som häromdagen i alla fall. På kvällskvisten kom regnet. Det regnade rätt rejält hela kvällen och det är ju bra för då försvinner snön!





Idag, annandag påsk, är det finväder igen. Det ska visst bli sämre framöver dan, men än så länge skiner solen i alla fall och det är ca 10 plusgrader. Snöhögarna utanför fönstret har minskat rejält bara på ett par dar och stenen ute på lägdan har börjat titta fram. Det är ett säkert tecken på att agilitysäsongen närmar sig med stormsteg!

Nä, nu ska jag ta mig ut innan solen försvinner bakom nåt moln!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tusen tusen tack för hjälpen med pooii & all god mat!! :-)

2009-04-13 @ 20:50:20
URL: http://noah.se
Postat av: Anna Brinning

Kan du maila mig är du snäll, din adress är borta sedan min data "krasch", inklusive loggan.......



Vi hörs

Anna

2009-04-16 @ 10:34:46
URL: http://www.maybetails.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0