En sommardag i april...

är just vad det har varit idag. En massa grader varmt, solsken och vindstilla. Om man inte låtsades om snöfläckarna så skulle man kunna tro att det var juni och inte april. Härligt har det i alla fall varit.


Blåsippan ute i backarna står...

Jag har städat bort hundbajs från tomten, klippt rosenbuskarna (utan att få en enda tagg i händerna!), suttit och myst på altanen och varit på lång skogspromenad med vovvarna och Klas, han tog ut Fetpöjken på årets första tur. Det mullrade så mysigt bortöver vägen när han åkte. Jag var lite sugen på att åka med, men det hinner jag nog.



Agilitybanan har tinat fram. Den här bilden tog jag igår. Idag finns det inte en enda liten snöflisa kvar, och torrt och fint är det. Så imorron åker banan ut! Det ska bli så kul!



Imorse hade Klas och Copee mysstund i soffan...
 

Promenaden idag var lättklädd (shorts och linne och storkängorna). Det var varmt och skönt så länge man gick i solen men i skuggan i skogen var det svalt. Det hade blivit en del pölar på lägdan uppe vid torpet så hundarna passade på att ta årets första bad. Annars ägnade dom tiden åt att springa, springa och åter springa. Det verkar som om dom verkligen njuter av att snön är borta så det går lätt att ta sig fram. Copee och Hedvig gillar verkligen att springa ikapp, och finta varandra i svängarna. Lin springer mest och biter dom och ställer till bråk. Idag sprang Copee allt vad han kunde och lyckades springa ifrån Lin ordentligt. Då blev hon sur och sprang och gnäll-skällde hela tiden. Det är så kul att titta på dom när dom leker.


Snygg-Copee

 
Hedvig-Vidved


Traktoräggen har tinat fram.

   


Vargögon...


Den tillfälliga badviken. Tyvärr finns den bara på våren.

 

 


Linelutten.

Givetvis blev det grillat till middag. Det hör ju sommaren till! Köttfärsspett med vitlök och färsk basilika, klyftpotatis och ett gott rött vin. Kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Carin

Oj har ni redan blåsippor!! Jag är så avundsjuk på alla som har blåsippor och vitsippor i massor - här i Umeå förekommer dom nästan inte!

Läste lite bakåt och läste om Lovis 15-årsdag! Jisses vilken bragd att bli så gammal och vara så pigg! Ge henne en grattisklapp från mig!



Nu SNART börjar Agilitysäsongen igen - vi ses då!!

2009-04-25 @ 23:14:03
URL: http://gimikhi.bloggsida.se
Postat av: Harriet

Härligt ni har det!

2009-04-26 @ 18:28:33
Postat av: Marie

Men vad ni ser ut att ha det bra. Jag längtar så sjukt mycket efter min Boopen, men jag ser ju att han har det alldeles underbart och kan gissa att han INTE längtar efter matte... haha

Kram på er!

2009-04-27 @ 12:27:06
URL: http://www.copee.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0