Det sket sej kan man säga...

Ja, ibland går det ju inte riktigt som man vill. Inte blir det nåt MH i helgen, ingen pepparstek, inget besök hos Lena och Stig, ingen vallning hos Cia och INGEN SLAGSTAGLASS!!!! Och varfördådå?? Jo det lilla hundeländet som skulle MH:as löper. Jo just det, hon lööööper. Det gjorde hon ju för sisådär 4 månader sen också så det trodde jag verkligen inte att hon skulle göra just denna helgen. Men det gör hon. Så då får vi vackert stanna hemma. 

Jaha, vad gör vi då i helgen? Jo jag kom ju på att jag inte kunde att vara med på Aussieklubbens vallningskurs i Sollefteå2-3/5 pga MH:t. Så då tog jag och ringde och kollade om det möjligen fanns en plats kvar. Och det gjorde det! Så då blir det vallning i stället. Jodå, det är också roligt! Kanske dom har en trevlig glasskiosk i Sollefteå också?

Hoppas på att det kan bli av med ett MH senare med dom andra tikarna i kullen som också löper. Så får vi väl göra allt det trevliga en annan helg då. Men visst är det lite surt när man sett fram emot en sak så länge och så stupar man på mållinjen liksom. Nä, nu får vi ladda om för vallningen istället.

Tillbringade annars dagen med möte i stan och teckningsjobb efter det. Jag tog en långprommis med vovvarna strax före middan. Det börjar bli gångbart nästan överallt, fast det är väldigt blött och slaskigt i skogen. Så idag gick jag längs kanten på lägdorna. Dom är ju stora så det blir rätt långt och väldigt lätt att gå. Det dröjer nog inte länge förrän det är bart i skogen också.


Turen gick förbi badviken och Lin ville förstås ta ett dopp trots att badvädret inte var så bra.


Flocken är så stor så jag måste vrida på kameran för att dom ska få plats ;-))


Hedvig och en tvåhövdad gråspräcklig hund...?


Jo den hade verkligen två huvuden och... åtta? tassar ;-))


Lovis passade på att vila lite. Visst är hon fin!

Harriettan kom förbi på eftermiddan. Hennes hundar behövde ut (och hon också). Så när vi ätit och druckit kaffe gick vi en tur med alla blåfläckarna och faster Pippi. Harriet är hundvakt åt River (som i vanliga fall bor ihop med Copee hos Marie) och jag har ju hand om Copee. Så det blev ett helt gäng fast jag lämnade Hedvig och Lovis hemma.


Här är dom fläckiga sakerna: River, Pippi, Copee, Noah och Lin.

   
Lite roliga miner får man ibland!


Pippi, Copee, River, Noah och Linelutt väntar på godis.


Harriet tar närbilder... Noah ser lätt ointresserad ut.

Imorron är det nog läge för lite mer agilityträning efter jobbet!

Kommentarer
Postat av: Marre

Hej.

Visst är det skönt att komma igång med träningen.

Fast Yazza hon började också löpa.. Det gör inte så mycket. Då får vi chans att träna mer...

2009-04-29 @ 19:49:12
URL: http://marrenaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0