Det hörs ett muller!

Det kommer från mc-garaget... Klas har startat upp motorcykeln! Det måste väl vara ett säkert vårtecken? Det finns många fler också: + 7 grader i skuggan, solsken, det droppar från taket. Och snön tinar så det står härliga till!

Igår hade vi avslutning på vinterns kurser i ridhuset i Dille. Vi körde en lätt tävling, först en hoppbana och så en agilitybana på det med grupp 1 och så tvärtom med grupp 2. Det gick jättebra och alla deltagarna tyckte det var jättekul att få köra "på riktigt". Hoppas verkligen att allihop kommer iväg ut och tävlar nu i sommar. Gittan var med med lilla Bell. Dom var jätteduktiga och jag undrar just ifall Lin hade klarat av en hel bana på det sättet... Nåja, vi får ju snart börja träna på allvar igen. Det ska bli såå kul!

Hade ett långt samtal med min hundguru Kenth igår bl.a. om Lins jaktlust och fick många goda råd och tips. Roligt var det att han tyckte att  jag hittills hade gjort rätt saker. Alltid trevligt när man får lite positiv feedback av sin guru!

Det är valpar på gång i kompiskretsen minsann. AnnaKarin får snart hem sin lilla Vie Isdotter och min granne Marita ska hämta sin lilla Welsh springer den 1:a maj. Roligt med lite tillökning i flocken! Om ni vill se sötnosarna så titta på Maritas valp på http://taweis.blogg.se/  och på AnnaKarins på www.viatt.se/  klicka på Picasa fotoalbum.


Hedvig njuter av solen vid slutet på Björnvägen.

Idag är pappa Noah här för Harriet jobbar helgen. Vi har varit på långpromenad på Björnvägen i finvädret. Och i leran...Oj, oj, va det är lerigt! Men annars var det häääärligt! Solen sken för fullt, det var vindstilla och varmt. Vi träffade Lennart som var ute och gallrade i sin skog. Han kom farande i traktorn och stannade och pratade en stund. Han berättade att Björnvägen är 3,5 km lång, vilket ju betyder 7 km tur o retur. Jag trodde att det var ungefär 4 km totalt... Om jag går hemifrån blir det alltså 1 mil bra precis innan jag är hemma igen. Där ser man. Man behöver inte nån stegräknare för att få tillräckligt med motion i alla fall.


Noah kollar läget.

   
Hedvig och Noah tar det lugnt. Lin kan som vanligt inte sitta still...
     
Lin leker snömullvad...

Ikväll blir det lite god middag och så kommer Ingrid och Lennart förbi på en öl när dom är klara i lagårn, "after fjös" alltså. Jag tror att Johanna ska vara hemma ikväll också, men man vet aldrig säkert.

Nä, nu ska jag ta en liten prommis med vovvarna igen och sen ska jag laga mat.

Glad Påsk på er alla som tittar in!


Kommentarer
Postat av: Harriettan

GLADASTE PÅSKEN!!!!!

2009-04-11 @ 15:44:48
URL: http://www.noah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0