Vallning och bröllop

Ja, en sån blandning... På torsdag kväll vallade vi lite i Mo. Inte med någon större framgång från vår sida men Lin är mer och mer intresserad av fåren och mindre och mindre av bajset... Så småningom kommer det nog att gå till sig. Gittan skulle fota lite med min mobil men det var visst lite svårt att hinna med...



Lite bättre gick det (som vanligt) för AnnaKarin och proffsvallaren Is...



Visst är det vackert där vi vallar!

På fredag blev det lite hund och mycket stan och på kvällen hämtande av bröllopsgäster på stationen och sen mingel och kolbullar i Lungre. Trevligt och inte så sent.

Och på lördag morron var det ett fantastiskt väder. Morronpromenaden i skogen blev precis en sån härlig runda som det kan vara den här tiden på året. Solen värmde och luften var kall och klar. En sån morron när man kan gå hur länge som helst och bara vara glad åt att finnas till!

På eftermiddagen var det så dags för bröllopet. Min brorsdotter Elina gifte sig med sin Janne i Kyrkås kyrka. Ett vackert bröllop och den absolut vackraste brud jag sett! Men det säger väl alla fastrar... Brudgummen gick inte av för hackor han heller!

Festen efteråt på Stocketitt på Frösön var jättetrevlig. Där var fullt med folk jag aldrig träffat och det är ju jätteskoj! Och naturligtvis var det också fullt med folk som jag har träffat! Också skoj! God mat, många tal, mest i form av roliga upptåg av brudparets kompisar, gjorde middagen till en trevlig upplevelse. Bruden hade bestämt att middagen inte fick ta mer än 4 timmar... Duktig toastmaster och toastmadam såg till att det också blev så.

Harriet hade lovat att åka hem till oss och ta hand om hundarna. Ge dom mat och rasta dom. I ett SMS sent på kvällen meddelade Harriet att Hedvig och Lin blivit hundnappade och skulle tillbringa natten hemma hos henne. Det var verkligen ovant att komma hem och mötas endast av Lovis, som tog emot oss med lite svansvift. Det brukar ju gå lite vildare till när vi kommer hem...

Idag ska vi knyta ihop bröllopssäcken med en brunch hos brudens föräldrar, skjutsa bröllopsgäster till tåget och kolla om jag får tillbaka hundarna. Och så ska jag kolla hur det gått för Gittan och AnnaKarin som är i Kramfors och tävlar. Det var Agility-DM för Mellannorrlandsdistriktet igår och idag officiella tävlingar. Hoppas dom har skött sig!

Här får ni se det vackra brudparet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0