Is och Snö i 25:an

Jobbade med lite blandad kompott idag. Hann i alla fall med lunchpromenad med Marita, Linus och Stövar´n. Vackert väder och härligt att komma ut ett tag när man sitter framför datorn hela dan.

Efter jobbet dök Harriet och grabbarna upp. Vi tog ett pass på agilitybanan. Jag tränade Lin lite och sen tvingade jag Harriet att köra lite handlingsträning med grabbarna. Dom hade kul alla 3 verkade det som! Jag tror det kan bli agilityfreaks av dom också. Jag jobbar i alla fall på det!
Vi käkade lite och sen bar det av till Mo för lite vallning i 25:an på kvällskvisten. Gittan hade lovat hjälpa Jimmy och Snö att träna och AnnaKarin skulle träna lite delning och hämt med Is. Jag kör på med att få Lins intresse att växla från bajs till får. Harriet och Voys följde med och tittade och slogs med knotten!
Vi mötte Gittan och Pelle och hunden Tito i solskenet vid fårhagen. Antingen har Gittan också problem med knott eller så sliter hon sitt hår över amatörerna i fårhagen. Ni får själva gissa vilket.



Jimmy och Snö var i full gång med sitt första pass när vi kom. Det såg jättebra ut och både Jimmy och Snö började se hemtama ut i hagen. Gittan är ju duktig på instruktioner och Jimmy såg nöjd, men svettig, ut efteråt.



Sen var det Lins och min tur. Det gick mycket bättre idag och jag lyckades till och med vara på rätt ställe några gånger. Lin var mycket mer intresserad av fåren och åt bara bajs vid ett fåtal tillfällen. Jag var också nöjd, och svettig, efter vårt pass i hagen. Jag antar att fåren var ännu svettigare....





Och så skulle AnnaKarin som sagt träna delning. Det gick fint. Is börjar bli en fena på det nu. En av tackorna i flocken har lite tok för sig och springer mellan flockarna fram och tillbaka så det är inte helt lätt. Men Is fixar oftast till det ändå.



Vi tog ett pass till vardera innan det började skymma. Gittan hjälpte mig med  instruktioner och det gick riktigt bra för oss. Det känns jättekul att det börjar gå framåt.



Harriet som satt still hade stora problem med knotten! Men hon fick låna min kamera och ta lite foton. Här har ni bevisen på att en duktig fotograf tar fina bilder även med en halvdan kamera...



Is kollar att dom andra sköter sig i hagen.


Vackre Voys fick bara titta på ikväll.

Ja, då har åter en dag passerat i hundträningens tecken. Det är tur man har nåt att göra på kvällarna! Efter en god kvällsfika är det dags att hoppa i säng och vila upp sig till imorron. En dags animerande väntar. Kvällen imorron går åt till att fixa på klubben inför helgens tävlingar.

Sköt om er allihop och var rädda om er och era hundar och vänner!


Kommentarer
Postat av: Marre

Hur roligt det än är, så känns det skönt när tävlingen är över.

Vet inte hennes namn,,, Perra frågade inte!

2008-09-16 @ 20:54:18
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Fina kort! Får jag kopiera korten som Snö är med på?



2008-09-18 @ 13:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0