En vecka senare...

Hu så fort tiden går ibland...Nästan en vecka har gått sen de senaste raderna vilket ju är alldeles för länge. Nåja, så här såg den gångna veckan ut:

Tisdag kväll utvärderingsmöte på ÖBHK om tävlingen. Vi kom väl fram till att det mesta gick bra tack vare duktiga funktionärer. Det som vi missade var ju att ett par av våra hinder inte uppfyllde kraven i reglerna. Det kommer vi inte att missa igen! Anna berättade att vi fått in en hel del pengar till klubben och det känns ju trevligt. Hoppas att  en god del av dessa kommer att gå till att förbättra för agilityn på klubben! Vi var i alla fall helt överens om att vi skulle ha tävling igen. Förmodligen redan i september nästa år. Harriet visade sina jättefina bilder från tävlingen. Här får ni se några av dom som jag har fått och som ju förstås mest är på mig och Hedvig. Fler bilder kommer så småningom att finnas via länk på Östersunds BK:s hemsida. Klicka på bilden om du vill se den större!

     
     

Onsdagen ägnade jag åt att klippa min dokumentärfilm (som INTE handlar om hundar utan om älgar...) hos Margus på Filmpoolen i Östersund. Jag ska lära mig redigeringsprogrammet samtidigt som jag klipper filmen. Det tar tid, är inte så lätt, men väldigt roligt. Innan Filmpoolen hann jag med att styrketräna tillsammans med Karin på Jocks och efteråt bjöd Karin på frukost. Skönt med träningen, gott och trevligt med frukost!
På kvällen blev det tid för lite vallning hos Gittan. Harriet och grabbarna kom och vallade dom också. Jimmy och Snö var också där. Det gick väldigt bra för oss allihop och vi höll på ända tills det nästan blev mörkt. Lin har börjat förstå vad det är frågan om och det känns jättekul att jobba vidare med henne. Hedvig är glad och pigg för det mesta just nu. Jag tror att hon är i en bra fas och hoppas att hon blir kvar där lääänge!

Torsdag gick åt till möten och jobb i stan. När jag kom hem gick Klas och jag ut och plockade ner hästhagen som skulle hämtas på kvällen av ett par som köpt den. Det kändes lite sorgligt men jag hoppas att det så småningom kommer att få bli ett fårstängsel där istället... Så var det dags att dra på sig ridbyxorna och åka iväg till Ulla för en ridlektion igen. Det gick bra tycker jag. hrefna är en så trevlig häst och vi kommer riktigt bra överens. En fika och lite surrande i fikarummet efteråt hann vi också med.

Fredag morron ägnades åt att göra klart en DVD-etikett och packa för resan till Hudiksvall. Marita och Linus kom förbi så vi hängde med på en långpromenad med dom innan vi packade bilen. Vid 15-tiden plockade vi upp Anna och sheltiesarna i Brunflo och sen åkte vi vidare till Hudiksvall. Vi åt middag på "Glada Hudik" och sen åkte vi till klubben för att sätta upp tälten. Sen åkte vi till Ers Jons-gården där vi skulle bo i en liten stuga. Lite samkväm över en pilsner och sen en kvällspromenad och så sängen.

Lördag morron var det mulet och regnet hängde i luften. Men det lättade på förmiddan och resten av dagen var det ett underbart väder med sol och värme. När klockan var 10 hade jag och Hedvig redan tävlat färdigt eftersom klass 3 gick först på dagen. Det gick ganska bra men jag klantade mig som vanligt och lyckades med att dra ur Hedvig ur slalom i hopploppet som annars gick riktigt bra. I agilityloppet hade jag alldeles för bråttom och visade inte henne på ett hopp som låg före gungbrädan så hon gick förbi det och rev det när hon sen hoppade pga att svängen blev för snäv. Helt och hållet förarfel alltså. Övriga gänget hade också diverse problem i loppen och det blev inga framgångar denna dag. Vi stannade kvar på tävlingen och tittade i lugn och ro i solskenet på våra klubbkompisar som tävlade i klass 1 och 2.

 
Gittan o AnnaKarin njuter i solen framför vårt nya fina tält!



Birk och Agge i full fart genom slalom.


Sen åkte vi iväg in till Hudiksvall och åt middag innan vi åkte hem. Restaurangen Texas blev vårt mål. Vi åt "Dolly Parton" och därtill en immig öl (för dem som inte körde förstås).


"Dolly Parton", kycklingfilé, god sås, soltorkad tomat, majskolv, sallad, coleslaw, vitlökssås och vitlökssmör. Gott!


När vi kom hem var det dags för det kulturella inslag som vi brukar göra när vi är på tävling. Dvs vi spelade in en liten film där vi visar stället vi bor på. Ibland med en dramatiserad handling. Denna gången blev den mer än vanligt dramatisk. Vi var många skådisar på plats och historien som utspelade sig på Ers Jons-gården fick namnet "Svart paviljong". Underrubriken löd " Mordet på hälsingegården".  Den handlar om en stackars pojke (spelad av Birk) som blir inlåst i en paviljong på hälsingegården och får svälta ihäl. Liket i paviljongen 30 år senare spelades trovärdigt av Roger. Den gräsliga skurken och mördaren spelades mycket levande av Anna. Turisterna som utfrågades om händelsen, Christina och Maj-Gun, levde sig in i rollerna på ett utmärkt sätt. Själv spelade jag kriminalinspektör Buske från Brunflopolisen och Gittan var min assistent Blomma med polishunden Bell, något misstänksam mot liket men bra på att spåra mördaren. Regissören AnnaKarin skötte inspelning och berättarröst.
Senare på kvällen tittade vi på våra inspelade lopp och därefter på den dramatiska filmen. Gissa om vi skrattade! Vi gick och lade oss med ett leende på läpparna allihop!

Söndag morron, is på bilrutorna och -2 grader. Vackert och klart men kallt! Solen nådde inte upp över krönet vid klubben förrän strax före första start. Hedvig hade tidigt startnummer i hoppklassen. En rolig bana som gick bra förutom att jag  blev bländad av solen och tappade bort mig lite på ett ställe. Det resulterade i att Hedvig rev ett hopphinder och alltså 5 fel. I agiltyklassen låg balansbom och gungbräda bredvid varandra och Hedvig satsade mot balansen men skulle till gungan. Vi fick en vägran och tidsförlust. Alltså inga framgångar för oss denna dagen heller. AnnaKarin och Is gjorde ett bra lopp i den klassen och kom på 8:e plats med 5 fel men med bra tid. Senare i klass 2 gjorde dom ett jättefint lopp och tog sin sista pinne i 2:an och tävlar nu i klass 3 i både hopp och agility. Så nu är vi allihop (Gittan, AnnaKarin och jag) i 3:an i både hopp- och agilityklasserna.


Maj-Gun, Christina och Gittan äter lunch och blickar ut över tävlingsplanerna.





Hedvig, Lin och jag tog en promenad ner till havet och tittade på båtar och svanar.


Vid 13-tiden var vi klara och ihop-packade och åkte hemåt. Efter att ha släppt av Anna i Brunflo kom jag hem vid middagstid och fick mig en delikat kycklinggryta till livs. Johanna hade gjort storverk under helgen och städat och gjort jättefint i hela nedervåningen. Vad det är skoj att komma hem när det är så fint! Det blev en kort kväll för jag gick och la mig vid halv 10 och somnade direkt. Man blir trött av frisk luft!

Trots att helgen inte bjöd på några bra resultat för min del så var det sammanfattningsvis en härlig helg med många glada livsförlängande skratt tack vare mina tokroliga kompisar! 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej! Ni verkar ha haft en härlig helg! Önskar att jag vore där. Min rygg är fortfarande sliten efter Storsjöhoppet :-(. Vi får satsa på nästa år! Det ger verkligen blodad tand att tävla... Soliga hälsningar från Marieby

2008-09-24 @ 08:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0