En skojig onsdagskväll och en härlig torsdag

Onsdag kväll kl 19 började höstens ridskoletermin. Jag var lite fundersam på hur det skulle kännas att rida igen. Jag har ju inte tittat åt en häst sen jag sålde min lilla häst i våras. Nåväl, jag hoppade i ridbyxorna och försökte kaxa upp mig lite inför nypremiären. Jag skulle rida Hrefna. Yes, tänkte jag , hon är ju snäll och trevlig. Men så sa Ulla:  -"Igår på lektionen var hon så glad så hon brallade omkring lite med sin ryttare. Bara så du vet." Shit, tänkte jag. Hur ska det nu gå? Men det visade sig att min oro var helt obefogad. Jag kände mig faktiskt hemma i sadeln och galopperade glatt på med lösa tyglar med på den underbart snälla Hrefna. Jättehärligt att rida igen! Hoppas det blir lika kul nästa onsdag.

Torsdagens förmiddag ägnades åt läppsynk på en animation av en björn och 2 fåglar. Anders, min arbetskamrat,  har gjort grunden och jag bygger vidare på den. Faktiskt ganska kul men lite svårt. Man blir rätt less på ljudslingan som man måste lyssna på ca en miljon gånger...

Vid 12-snåret kom Gittan och Bell för en liten stunds träning på agilitybanan. Vi tränade bl.a. gungbrädan med dom båda "småttingarna". Det gick jättebra. Både Lin och Bell börjar se ut som riktiga agilityhundar nu! Se upp där ute i agilityvärlden! Snart kommer vi!
Efter träningen gick vi på skogspromenad. Då fick kameran följa med och här är resultatet:



Lin och Bell hittade en trevlig vattenpöl som dom bara MÅSTE bada i.



Bell och Lin tar en liten paus i den mjuka mossan.



Hedvig och Bell vid torpet i skogen. Bell krullar just ihop sin långa tunga...



Lite racing. Hedvig, Lin och så Bell som tar ett glädjeskutt.



Hedvig och Bell i full fart. Och mitt emellan kan man ana lilla Lin.



Och så lyckades vi få alla 3 att ligga stilla en liten stund.

På kvällskvisten var det vallningsdags. Gittan skulle valla lite med Tito och sen tog Harriet och jag över fåren och vallade med våra 4 hundar i 25:an. När vi kom var Gittan just klar och Tito behövde lätta på trycket. 





Lägg märke till den fina vallningskvisten i Gittans hand...

Ja så tog vi över fåren då. Harriet började med Voys. Det gick ganska bra men Voys var inte riktigt med på noterna, så jag och Hedvig tog över. Heddapedda tyckte att det var en riktig höjdare att få valla just idag så det gick kanonbra. Hon var verkligen på hugget och sprang fortare än vanligt!
Så var det Noahs tur. Det gick riktigt bra. Noah hade en liten dust nos mot nos med fåren, men dom gick undan till slut inför hans fasta blick. Kul att se att han inte behövde använda annat än blicken för att dom skulle vända om och flytta på sig.
Nästa hund i fållan var Lin. Hon var också ordentligt på och struntade faktiskt nästan helt i bajset. Hon var jätteduktig och jag tyckte att det var så himla roligt så jag la mej på rygg ett tag...Sanningen att säga så blev jag omkullsprungen av dom här:



Har ni sett såna ZOMBIEFÅR vi vallade på. Undra på att jag ramlade baklänges av skräck!
Men Lin fixade det och räddade mig!

En kopp kaffe, en munkring och sen ett par vändor till var i hagen. Tyvärr tog batteriet slut i kameran så det blev inte fler bilder. Gittan och Bell kom och tog fåren till hemmahagen när vi var klara. Ännu en fantastisk dag alltså. Vad skulle man göra utan hundarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0