En onsdag har passerat

En helt vanlig onsdag. Ute har det regnat hela dan, det var blött och kallt på promenaderna idag. Men jag lyckades ändå äta lite blåbär. Dom ska visst vara alldeles oerhört nyttiga så det gäller att passa på när dom finns. Svampar växer det också i mängder, men inga kantareller för dom finns inte här hos oss. Och några andra törs jag inte plocka...

Ikväll har vi haft träningskväll på agilitybanan. Uppslutningen var inte lika god som de tidigare gångerna, men det var väl för dåligt väder. Eller så har hösttröttheten slagit till bland folket så dom inte orkar träna mer i år. Men dom tappra 7 som kom var himla duktiga och vi hade jättekul som vanligt.

Lilla Lin börjar bli en riktig fena på dom flesta hindren nu. Igår började vi med gungbrädan. Än så länge går det fint. Vi tar det lite lugnt med den men hon verkar inte särskilt bekymrad över att den rör sig. Kontaktfältsträningen går jättebra och slalomet sitter som en smäck...fast än så länge med bågarna på. Men snart så... Himla kul är det i alla fall att träna en ny liten hund från början. Ibland undrar jag om jag gör rätt och om jag kanske skulle göra annorlunda eller i annan ordning eller.... Men sen bestämmer jag mig för att det kommer att bli bra. Nån gång får man ju börja lita på sig själv också. Och den lilla Lin-hunden är en riktig liten goding hon!

Imorron är det visst vallning på schemat och vi hoppas på lite torrare väder. Annars går det väl bra ändå...

Jag kan i alla fall lägga in en sol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0