Utan bilder...

...blir det här inlägget. För jag glömmer att plocka fram kameran hela tiden. Nåja, jag ska försöka bättra mej till nästa gång.
Jag har varit till Härnösand, och det har jag aldrig tidigare varit utan hundarna. I tisdags var det alltså inte tävling utan jobb. Roligt jobb var det, för jag var och lyssnade på ett föredrag om Värdskap. Alltså om att möta och bemöta människor. Riktig bra föredrag, och en mycket underhållande föredragare. Han heter Jan Gunnarsson och är en gammal jobbarkompis till mig. Vi jobbade på resebyrå i Stockholm på 80- talet och sålde resor till svenska fjällen. Det var jättekul att träffa honom, och det märktes inte att det gått så lång tid sen vi jobbade ihop. Vi fortsatte liksom bara där vi slutade. Konstigt att det är så med en del gamla kompisar och med andra har man liksom ingenting att prata om. Nåja, kul utflykt var det i alla fall. Och vill ni läsa om Jan så kan ni göra det på www.vardskapet.se

Igår onsdag var jag på Filmpoolen och jobbade med filmen. När jag kom hem så dök Gittan och Bell upp så vi tränade lite agility med Lin och Bell. Lin är mycket busigare än Bell som är en sansad och lydig flicka. Men dom är duktiga båda två på hindren. Igår tränade vi för första gången att köra en cirkel med hopp och tunnlar. Inga problem för nån av dom. Det gick snabbt att få dom att förstå vad vi ville. Träning av kontaktfält och slalom blev det förstås också. Jag har bestämt mig för att hålla mig till 2 på 2 av därför att jag tror att jag kommer att behöva möjligheten till ett stopp för att placera mig mer än jag behöver VM-fart...till att börja med i alla fall;-)) Lin har jättebra sug på hindren så jag tror absolut på att hon kommer att få bra fart så småningom. Det känns bra!
Sen dök Harriet upp och medan hon tog en skogspromenad med sina och mina hundar så bytte jag till ridkläder, fixade kaffe till oss och när vi fikat klart var det dags att åka till ridskolan. Det var bara jag och Ida som kom så vi fick mycket instruktörstid och det en blev riktig toppenlektion! Jag tränade Hrefnas tölt och det gick så himla bra. Jag fick verkligen jobba ordentligt. Mycket voltarbete, i tölt och galopp och på slutet gick det riktigt fint i tölten! Himla skoj.

Torsdag morron åkte jag iväg till Filmpoolen igen och jobbade. Det gick väldigt bra och det börjar kännas som att det kan bli klart nån gång. Det är ju inte så lätt det här med filmklippning. Man förstår verkligen innebörden av uttrycket "Kill your darlings"! Nåväl, framåt går det.
På hemvägen hämtade jag upp Johanna och vi åt en näringsriktig måltid på Donken. När vi kom hem bytte jag om för att gå ut med hundarna, och då kom Harriet och gjorde mig sällskap. Trevligt för både mig och hundarna. Hon var hundvakt åt en kollega så hon hade 3 hundar med sig som alla var ooootroligt springsugna. Det var mina 3 också! Till och med Lovis tog ett litet race på lägdan! Inte så långt, men ändå. Jag tror att dom 3 yngsta hundarna sprang flera mil under den timmen vi var ute. När vi kom hem hade det blivit mörkt, så då gick vi in och fikade.

Och nu sitter Johanna och väntar på att få ta över internetuppkopplingen (jodå, vi har stampat jordgolv också...) så då får jag väl avsluta dagens bloggande. Ska försöka bättra mig med fotograferandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0