Ojsan...

vad tiden går. En hel vecka sen jag skrev. Det har varit rätt fullt upp med jobbet och annat. Brorsan är kvar på sjukhuset så jag har försökt tillbringa lite tid där varje dag efter jobbet. Jag har jobbat på rätt mycket med min film så jag har varit i stan mest varje dag. Inte i helgen förstås. Då blev det kurs med Helen och Ted på lördag förmiddag, sen träning med AnnaKarin och Gittan. Vi körde en VM-bana som inte var direkt lätt. Men det var kul att försöka. Vi lyckades faktiskt ganska bra allihop, även om ingen av oss skulle ha vunnit VM precis...

Finväder var det både lördag och söndag. Ringde Mo-tanterna på söndag förmiddag för att få promenadsällskap men dom var redan ute. Tänkte på Harriet och grabbarna men dom var ju i Tyskland. Ringde grannen Marita, men hon var inte hemma. Kom på att Marie med Copee och River kanske var sugna på att komma ut på landet så jag ringde dom. Och dom ville!! Vi tog långa turen runt berget som tar nästan 2 timmar och det var jättemysigt. Hundarna sprang säkert flera mil och Marie och jag promenerade i godan ro och pratade. Mysigt.

Igår hade jag faktiskt lite fritid i stan, för Johanna har lov så hon lovade ta hand om hundarna. Jag hade klipptid kl 10 så jag fick bli lite fin i håret. Eftersom jag fyllde år så fick jag gå en sväng på stan och köpa mig en present (det är jag själv som kommit på den braiga idén!). Jag köpte en orange huvtröja...Och så köpte jag en varsin tårtbit åt mej och brorsan som jag tog med till sjukhuset. När jag kom hem lagade vi en god middag, Toast Skagen, Kycklinggryta med hasselbackspotatis och mini-magnum till efterrätt. Vad vi drack till? Vin förstås! Gott-gotti-gott-gott! Present fick jag också: en GPS. Jättebra! Och så smaskig choklad! Egentligen är det rätt trevligt med födelsedag.

Idag har jag varit på Filmpoolen precis hela dan. Hem och käkade en snabb middag och sen iväg till ridskolan. Det var som vanligt jättekul att rida. Tittade på Ullas valpar efter ridningen. Dom har blivit 5 veckor nu och är sååå söta!
Första snön kom igår och det började snöa igen ikväll så nu är det riktigt vitt. Ganska mysigt faktiskt. Men när jag skulle ta en promenad längs vägen (det enda stället med gatlyse) med hundarna så var det riktigt snorhalt. Och Johanna som har åkt moppe till Karin på "klassfest"...Hoppas hon tar det försiktigt på hemvägen.

Här kommer några bilder på alla dom fläckiga från söndagspromenaden
   
   
Och så en bild på Johanna innan vi gick på kvällspromenaden på söndag kväll.
Sportig outfit eller hur?
Söt är hon i alla fall!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Men... en huvtröja.. och ORANGE??! Vem hade kunnat ana... och du.. GRATTIS en gång till. vad var det nu du fyllde... något års skillnad från mig... hmmm ..36??

2008-10-29 @ 23:39:32
URL: http://www.windedos.se
Postat av: Ulla Tillström

Jättegrattiskramar i efterskott från familjen Tillström!

2008-11-01 @ 11:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0