Hoppla!

Hej svejs!
Nu var det några dar sen jag hann skriva. Jag vet att ni väntar med spänning;-)) och här kommer alltså ett nytt inlägg. Jag börjar med ett par fina bilder från slutet av förra veckan.

Bell väntar på att få ta hand om dom där fåren...


Hösten breder ut sej... Klicka på bilden om du vill se den större.
   

Lin vallar och AnnaKarin försöker hinna få henne på bild...med varierande resultat. Men kul hade vi!!!


Först blev det så här...;- D,  men sen blev det lite bättre! Klicka för större bilder nedan.

   

Sen så var det helg och dags för agilitytävling igen. Denna gången reste vi till Örnsköldsvik. AnnaKarin och Gittan hade annat för sig, dom skulle på valltävling. Så jag fick sällskap till Ö-vik av Tina med aussien Steppa och flaten Salsa. Vi hade jättekul! Tina och Steppa tog 2 pinnar i klass 1 och kan ni tänka er...


...att på söndan kom Hedvig på 2:a plats i agilityklassen och tog ett Cert! Så nu har vi 2 i agility och ett i hopp. Jojo!!
Hoppklassen i 3:an på söndagen måste ha varit bland det svåraste jag sett...i både small och medium var det ingen hund i mål! I large var det 2 stycken som klarade banan! Av ca 50 hundar alltså 2 i mål! Den ena var Stina med aussien Cherrie från våran klubb som fick certet och andraplatsen. Den som vann var Karin och Gizmo från Umeå. Grattis till er, det var en bedrift att ta sig igenom den banan!

Måndagen förflöt i jobbets och trötthetens tecken. Men jag hade ändå ett leende på läpparna mest hela dan, av nån anledning. En tidig kväll blev det i alla fall och inte mycket till hundaktivering förutom promenader.

Tisdag morron var det frostigt och vackert. En morronpromenad i kylan och några bilder innan jag åkte till Filmpoolen för att redigera film.





Gittan och Bell kom på eftermiddan och vi tränade agilty med småhundarna, alltså Bell och Lin. Dom börjar bli riktigt duktiga nu båda två. Gungbrädan hjälps vi åt att träna. Bell börjar bli en hejare på slalom! Lin börjar förstå mina ledande handtecken nu så hon kommer upp på rätt sida om mig. Oj vad det är skoj! Tur att vi får träna i ridhuset i vinter!

På kvällen åkte jag till Mo och vallade tillsammans med AnnaKarin. Det gick riktigt bra både för Lin och Hedvig. Lin är lite vild i början men hon lugnar sej efter hand och är faktiskt riktigt duktig emellanåt. Hedvig, ja, hon är väl mest som vanligt...fast lite mera på hugget.
Is och AnnaKarin tränade delning. Dom är duktiga på det och den galna tackan, som alltid ska springa till den andra gruppen oavsett var hon hamnar, fick sej en ordentlig match av Is. Kul att se på. Han är så himla kvick i vändningarna den hunden.

Till helgen ska vi till Skara och  valla nöt, gubevars! Jag har fått lite papper om nötkunskap av Gittan och ska till Ingrid i grannbyn och lära mej att läsa kor imorron förhoppningsvis. Hoppas att min koskräck är behandlingsbar... Ja, tänk vad man ger sej in på... Om inte Harriet skulle med så hade jag nog ångrat mej och stannat hemma. Fast å andra sidan så känns det roligt att prova nåt nytt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Tack så jättemycket för i helgen, var verkligen supertrevligt!! Winston börjar bli intresserad av Steppas rumpa nu så jag hoppas att det är löp på G. Och jag håller alla mina tummar för att vi ska få träna i Dille tillsammans med er i vinter.



Grattis ännu en gång till CERT och superfina lopp!!

2008-10-01 @ 18:59:28
URL: http://www.dansoserna.st
Postat av: Harriet

??? Koskräck....det sa du minsann inget om????

hehe...ska bli jätteroligt iallafall, om jag nu inte blir alldeles för sjuk förståss..

2008-10-02 @ 08:08:04
URL: http://www.noah.se
Postat av: Camilla

HEJ!



Grattis till fina agility resultat!



Och så många härliga höstbilder,det ser så trevligt ut i fårhagen!



Kanske dags för en träff igen?!



Vi hörs, snart!



Camilla

2008-10-04 @ 22:34:00
URL: http://www.fjallglimtens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0