Förkylt...

...har det varit hela denna veckan. Jag har haft ont i halsen, varit jättesnuvig och allmänt hängig. Hundarna har inte fått nån riktig aktivering förutom promenaderna. Jo, Lin och jag har tränat lite agility ett par kvällar. Det har gått jättebra, faktiskt. Kontaktfälten börjar funka även med provokation nu. Gungbrädan är inte längre nåt konstigt. Och jag har tagit bort var 3:e båge i slalomen, och det funkar kanonbra från båda hållen. Det funkar till och med att tagga henne så hon springer fortare. Jättekul!

Jag har kollat på nätet efter bilder från vallningshelgen. Jag vet ju att de norska tjejerna Grete och Tora skulle lägga ut på sina hemsidor. Så om ni vill se fler bilder på vallande aussiesar, kolla på http://foto.fagertun.net/ och http://4fota.se/ och på Harriets hemsida http://www.noah.se/  Jättemånga och jättefina bilder. Särskilt dom på en vacker rödfläckig hund förstås;-)) Dom på tanten i "musdräkt" (internt skämt om den bruna Haglöfströjan jag har på mej) är väl inte lika vackra, men dock ett bevis på att tanten kommit över en del av sin koskräck i alla fall.

Idag var det ganska skönt väder för hundpromenader så det blev 3 stycken. Marita och Linus var bortresta så vi fick lov att gå för oss själva idag. Hedvig och Lin var lika galna som vanligt och sprang mest hela tiden och jagade varandra. Lite bilder från mobilkameran...

     

Först lite höstvyer: Vägen till brevlådan, Ladan vid torpet, Stav-Olletorpet


Gamla Lovis hänger med än.
14,5 människoår...hur många hundår blir det? 

Lin hittade en liten pinne som hon absolut måste bära med sig på halva promenaden.
Borde inte vara nåt problem att lära den hunden apportering....


Hedvig och Lin gick balansgång på en nedfallen trädstam.

Åsså kan jag inte låta bli att lägga in ett par vallningsbilder till som jag fick av Harriet...
Bara för att dom är så fina och för att jag är lite mallig att vi gjorde det Hedvig och jag!





Imorron blir det agilityträning med AnnaKarin och Is. Och på söndag kanske
vi tar ett pass med tackorna i Mo. Och då menar jag alltså fåren...;-))

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Sofie, Indra och Diezel

Hej Ingrid! Hittade av en slump eran blogg!

Hoppas du kryar på dig snart :)



/Sofie m. hundar

2008-10-12 @ 22:33:47
URL: http://www.dogpower.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0