Bilder från helgens kurs...

...och några rader blir det idag. Söndagens kursande fortsatte i samma stil som lördagen. Deltagarna var jätteduktiga, både hundar och människor. Jag har sällan varit med om att komma så långt på en nybörjarkurs. Men så var ju alla vana hundtränare också.
Vädret på söndag morron var inte värst inbjudande, regn och blåst och nästan nollgradigt...huga! Men det var bara att bylta på sej varma och regntäta kläder och kasta sej ut. Strax före 9 ringde min mobil, det var Harriet som berättade att hon hade halkat av vägen med bilen några kilometer bort. Micke och Nina åkte iväg för att dra upp henne, men det visade sig inte gå för hon satt fast i diket. Bärgare tillkallades och vi började kursa utan Harriet som åkte med bärgarn för att hämta en hyrbil. Vid 11-tiden kom både solen och Harriet tillbaka.
Efter kursen tog jag en promenad med vovvarna (mina 3, Noah och Bronco) medan Harriet åkte hem och hämtade klippgrejorna för Johanna skulle få lite kortare hår. Av nån anledning så valde Johanna att bli klippt av Harriet fast jag lika gärna kunde ha gjort det ;-)) Nåja Harriet har visst nån slags utbildning...Fin blev hon i alla fall, Johanna!
Vi åt lite middag tillsammans allihop och sen puttrade Harriet hemåt för att packa för Tysklandsresan. Hon ska iväg och tävla vallning i 4 dagar! Lyllo! Själv svimmade jag i soffan...

Igår, måndag jobbade jag hemma på förmiddan och åkte sen till Filmpoolen och klippte film på eftermiddan.Och så hälsade jag på brorsan som hamnat på sjukhuset med en magåkomma och opererats. Det var skönt att se att han, efter omständigheterna, var ganska pigg. Hoppas han blir frisk snart!

Idag har jag jobbat hemma med bokformgivning... Inte så kul, men man får ju betalt i alla fall. Och mitt på dan ska man ju ha lunch. Och om man inte ägnar lunchtimmen (en dryg sådan) åt att äta och jobbar lite längre på eftermiddan så hinner man träna lite agility och ta en promenad. Gittan, Bell och Tito kom och gjorde oss sällskap. Vädret var härligt och träningen gick väldigt bra. Jag har tagit bort 2 bågar till i slalomen så nu är det 3 st i början och 3 st i slutet och alltså 4 pinnar utan bågar i mitten. Det går ganska bra. Lin missar ibland, mest åt ena hållet, men klarar de flesta gångerna. Jag tror jag ska låta det vara så ett tag och se vad som händer. Det vore ju bra att komma förbi bågarna i vinter, så att man kan träna på ridhusträningarna.

Nu ska ni i alla fall få se lite bilder från helgen. Det är ett helt gäng, så jag lägger dom som miniatyrer. Klicka på dom för att se dom större.

      
 
Jag och Hedvig visar och berättar om kontaktfältsträning.

  
Micke fikar. Marie och Cope funderar. Nina kollar in nåt spännande...
 

Harriet och Noah letar efter..? Helen och Ted i hopptagen.

   
Söta Hedvig! Speed bland slalombågar. Noah vill ha godis!
 

Axel hoppar högt. Speed i full fart.

 
Ted kollar banvandring. Hedvig och jag gosar lite.
 
Cope mitt i en gäspning (?) och mitt i hoppet.
 
 
Jag förklarar...vaddå?  Hedvig undrar vad i hela friden jag snackar om...!

 
Bronco, en av de mysigaste hundar jag träffat. Och Gulliga Gubben Noah!

Det var allt för nu. Tack Harriet för att jag får dela med mig av dina fina foton!
Och tack till er trevliga kursdeltagare, ni var verkligen nåt extra!


Kommentarer
Postat av: Speed med husse

Hej å tack för en otroligt inspirerande kurs i helgen.

Skulle vilja träna i vinter, men jobbar så konstiga tider;-(

Hoppas, hoppas på en fortsättningskurs till våren??



Micke, Speed o Janco

2008-10-21 @ 22:07:49
URL: http://www.fjallhundar.webb.se/
Postat av: Anna

Va kul det låter med tränings helg...... DET ÅR DITT FEL att även jag har gett mig in på en agility bana. Ica "skriker" numera av lycka när vi kommer till klubben. Har en valpköpare som håller på och hon i sin tur har en sambo utan hund som har tävlat en del och han tränar Ica (när inte min kropp vill). Lovar återkomma hur det går.



Visst blev min blogg jätte fin. Jag är så stolt över den så (vet inte riktigt hut man sätter in kort men det kan jag kanske få hjälp med?). USA resan kommer att föras i dagboks form på bloggen.



Kram

Anna

2008-10-22 @ 14:43:56
URL: http://www.maybetails.se
Postat av: Anonym

Kolla in min nya blogg får du se gushunden gå 6-pinnars slalom!

2008-10-24 @ 20:03:38
URL: http://www.lillabob.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0