Snuvig helg

Vintersnuvan har slagit till. Huvet är fullt av nåt onämnbart och både huvet och halsen gör ont. Inget kul alls. Det började redan i fredags och har sen blivit värre och värre och idag känns det inget vidare. Men det ska väl gå över så småningom. Jag måste bli frisk till helgen för vi ska ju på nötvallningshelg. Nåja, i lördags var jag i alla fall så pigg så att Harriet och jag och hundarna gav oss iväg på en riktig långpromenad. Vädret var fint så det var en riktigt skön dag. Vi gick först upp på Halåsberget och sen ner till älven och sen runt berget och så upp igen och hem. Vi gick iväg vid halv 11 och kom hem igen vid halv 4. En timmes fikapaus hade vi men annars gick vi mest hela tiden. Hundarna gjorde inte mycket väsen av sig på lördag kväll, och det gjorde inte jag heller...
Harriet hade som vanligt kameran med, så här kommer lite bilder från promenaden:


Lin är beredd...

     
Lin i farten. Voys bär fikat. Hedvig och Lin. Jag och mina vovvar.

  

Dragkamp. En bit på väg. Hedvig tittar fram i gräset. Voys.

       
Noah och Voys får godis av mig. Lin har hittat en fin pinne...och vill dela den med mig.
Elden fick vi till slut igång så att den räckte till att grilla våra korvar. Noah hamnade i röken.


Det var fler än Harriet och jag som var fikasugna.

   
Och så fångade jag Harriet på bild mitt i fikat.  Och såhär skumt blev det på vägen hem.

Och på söndagen var jag ganska däckad av snuvan så det blev en lugn dag. En lagom skogspromenad var allt jag orkade med. Träffade Marita och Bertil med Linus och Stövar´n så vi gick en bit tillsammans. Idag ska jag försöka kurera mig och ladda inför kommande helg...och jobba förstås. Jag har en del som bara måste bli klart den här veckan. Men jag ligger bra till så det ska nog lösa sig.

Kommentarer
Postat av: Krokomskan

Tusen tack för en finfin prommis..

Det sved lite i lårfläsket på söndan... ;-)

2008-11-24 @ 14:47:54
URL: http://www.noah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0