En ny stjärna har tänts på himlen och vintern är här

I går kväll fanns en ny extra klar stjärna på himlen. En god vän har gått bort, alldeles för tidigt. Hon har varit sjuk en längre tid så det var lite väntat men ändå är det så tungt när man får ett sånt besked. Hon var en av de omtänksammaste människor jag känt och hade alltid något gott att säga om alla. Hon var alltid positiv och glad och engagerad i det hon höll på med trots att hon haft det jobbigt med sin sjukdom så länge. Jag önskar att hon har det bra där hon är nu och sänder en tacksamhetens tanke att jag fått ha henne som vän.

Och nu är det vinter, för vi har plockat in agilitybanan idag. Det har ju kommit lite snö och troligen kommer det mer snart, så vi bestämde oss för att nu är säsongen slut. AnnaKarin, Gert, Klas och jag hjälptes åt att bära in alltihop i förrådet. Tack och lov har ju ridhusträningen kommit igång så att vi kan träna vidare under vintern. När vi var klara gick AnnaKarin och jag en runda i skogen med hundarna och sen tog vi en fika. Trevligt.

Sen fixade jag lite sånt som ska göras hemma och så gick jag och hälsade på i granngården en stund. När jag kom hem höll solen på att dala och jag tog en promenad med vovvarna innan det blev mörkt. Det blir ju mörkt så tidigt nu så det gäller att passa på. Medan jag var ute sjönk solen och temperaturen och dimman blev tjockare och tjockare. Men det var vackert med all frost på träden.

Johanna har åkt till Stockholm för att vara hos Carola, som är fotograf, på APU den här veckan. Hon kommer säkert att ha det jättekul där. Det är lite tomt här hemma men det är väl dags att börja vänja sig tills hon flyttar hemifrån...

Och här kommer lite bilder då. Först en stämningsbild eftersom det är Halloween...



Ruskigt eller hur??

Och så ett par frostiga vyer (klicka för större bild)

 

och så förstås lite bilder på hundarna

   

En fin bild på mina fläckiga flickor



Var rädda om varandra!

Kommentarer
Postat av: johanna

nu har jag skrivit i bloggen i alla fall, jag ringer dig imorrn mammaaa :) kram

2008-11-01 @ 23:48:13
URL: http://johansa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0