Lite struligt...

har det varit i veckan. I onsdags morse lämnade Hedvig på djursjukhuset för att operera bort en liten knöl som jag hittat på henne. Det var ingen stor operation så hon var pigg och glad igen efter bara några timmar. Knölen ska skickas på analys, så nu hoppas vi bara på ett besked om att det inte var nåt farligt. Men det är alltid lika jobbigt att lämna ifrån sig hundarna på djursjukhuset, man kan ju liksom inte förklara för dom vad det är frågan om. Och det är alltid lika skönt när man får hämta dom med sig hem igen och allt har gått bra. Man är väl lite fjompig, men så är det.

Harriet var ledig och fick med sig Lin så hon fick leka med gråbenen halva dan. (Jag fick åka till Filmpoolen och jobba medan jag väntade på att få hämta hem Hedvig). Dom var ute och gick på promenad vid Storsjön och sen åkte dom till Åsmundgården och la spår och grejade i skogen där. Harriet sa att min hund var knasig  och badade och hade sig hela tiden. Här är några av dom jättefina bilderna som Harriet tog när dom var vid vattnet. Jag lägger in fler en annan dag så har ni nåt att se fram emot!

 
Pappa Noah, brorsan Voys och lilla Lin


Familjebus.


-"Titta, vilken fin nos pappa har!"


En blöt men väldigt söt hund...

Sen stannade gråbenen hemma hos mig till på torsdag kväll för Harriet jobbade sent. Dom är så mysiga och snälla och det är så roligt att få låna dom ibland. Jag tog med mig dom till träningen i Dille så Harriet fick tillbaka dom där. Fast jag hade lika gärna kunnat ta med dom hem igen...
Hedvig fick inte följa med till Dille för hon har ju tratt på huvet mest hela tiden för att hon ska låta bli såret på magen. Och Lin får bara vara med på min egen träning så hon fick inte heller följa med. Igår var det ju sån träning där jag och AnnaKarin är instruktörer. Det är så roligt, för dom som är med på träningarna är så himla duktiga. En del är ju nästan nybörjare men så duktiga ändå.

På torsdag på dan tog jag en långpromenad med alla 5 hundarna. Det var jätteskönt väder, soligt och fint. Passade på att ta lite foton med mobilkameran. Min rätta kamera har jag tappat i backen så den har gått sönder. Så det får duga med mobilfoton så länge.


Vackra vovvar i skogen.

     
Lin och Noah.    Gamla Lovis still going strong!   Voys och Hedvig.    Noah, Voys och Lin.
     
Lin i solen.    Hundar i sol och min skugga.    Vackre Voys.    Pälshög med piraya i mitten.

Och till sist en bild från idag. Det kom lite snö i natt och det gillar vi. Det blir vitt och fint och kvällarna blir lite ljusare då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0