Jobb och jobb och lite träning

Ja, det känns som om hundträningen ligger i malpåse nu sen vi tog in agilitybanan. Det blir ju förstås lite slalomträning med Lin men annars inte mycket. Jag kom på igår kväll att jag skulle lära Lin att ta apportbocken. Eftersom jag just har lärt henne att backa så gjorde hon ju det så fort jag tog fram klickern...Så fort jag tittade på henne så backade hon så fint så. Nå, till slut fattade hon att jag ville att hon skulle ta den där träbiten i munnen. Fast helst ville hon gnaga på hörnet på den. Och lite äckligt måste den ha smakat för hon ville inte gärna ha den i munnen. Men pinnar i skogen går bra att bära kilometer efter kilometer... Hedvig tittade förväntansfullt på när jag tränade med Lin och när Lin var klar för dagen var det Hedvigs tur. Hon har inte tränat med apporten på jättelänge men visste ju precis vad hon skulle göra. Men hon kunde inte sitta still med apporten för hon var så ivrig så hon backade sittande runt mig med apporten i munnen och viftande svans. Det såg jättekul ut! Till slut lugnade hon sig och höll den jättefint.

Annars jobbar jag med bokformgivning (tråkig sådan) och filmklippning (kul men svårt) om vartannat blandat med möten och en del administration (lät fint eller hur!). Och så försöker jag hinna med att hälsa på brorsan mest varje dag på sjukhuset. För hur kul kan det vara att ligga där! Jag skulle i alla fall vilja få många besök om jag var tvungen att vara inlagd. Han mår i alla fall ganska bra efter omständigheterna och jag hoppas verkligen att han blir frisk snart! Och när jag hälsar på honom brukar jag passa på att titta in till min granne AnnaBritt som också ligger på samma avdelning. Hon brukar bli så glad för besöket.

Ikväll kom Harriet och grabbarna hit efter jobbet och vi tog en promenad i skogen i mörkret. Vi hade pannlampor så att vi kunde se var vi satte fötterna och reflexer på hundarna så att vi kunde se var dom var. Voys och Lin tog en liten tur utom synhåll men annars höll dom sig snällt omkring oss. Månen tittade fram lite men ännu gav den inget ljus som räckte. Det blir väl bättre när snön kommer och det blir fullmåne. Då är det mysigt med kvällspromenader! I alla fall var det skönt med en tur i skogen med sällskap och slippa gå ensam på vägen med koppel på hundarna. Och ridningen var inställd ikväll så det passade ju bra med lite annan aktivitet.

Johanna har det kul i Stockholm där hon provar på att vara fotograf den här veckan. Hon har inte tid att prata med oss på telefon så jag får läsa hennes blogg för att veta vad hon håller på med. Känns i alla fall bra att veta att hon är i goda händer hos Carola och Mattias. Men lite tomt är det här hemma i alla fall...

Imorron kväll är det äntligen agilityträning i ridhuset igen. Det ska bli himla kul och bra med lite träning eftersom vi ska iväg till Rättvik och tävla i helgen.

Jag har inga nya roliga bilder att lägga in idag så jag plockar fram ett par som Johanna tagit för ett tag sen på en busig Lin.



Hyfsat lugn och sansad...



Lite busig...



Och, nej då, hon har inte rabies....tror jag.

Kommentarer
Postat av: Harriet & gråbenen

Tack för fika & prommis..

2008-11-06 @ 10:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0