Cocktail istället för vallning...

till helgen. Jo, så är det. Vallningslägret är inställt på grund av att den stackars instruktören gått och skadat ryggen. Undrar just om det var nån ko som gjorde det? Jag vet inte för han sa inget om det. Jag vet i alla fall 8 mycket besvikna vallningssugna som hade längtat väldigt mycket. Inte kunde vi byta helg heller för ridhuset är uthyrt resten av vintern...Ja, ja, inget att göra åt. Vi får väl hitta på nåt annat kul då. Och försöka få till ett läger nästa år istället.

Men det är en trevlig sak som jag faktiskt får göra i helgen nu när jag blir hemma. Och det är att gå på cocktailparty. Jodå, det är sant! Jag har aldrig varit på nåt sånt och vet inte om jag kan uppföra mig på rätt sätt. Om det är nån av er som vet så får ni gärna berätta hur man gör och vad man bör ha på sig och så. Jo, jag förstår att man bör ha en "cocktailklänning" men jag vet inte hur en sån ser ut och jag vet definitivt att jag inte äger nån! Och vad i hela friden ska jag få Klas att ta på sig då? Jeans och T-shirt lär ju inte vara ett alternativ. Som sagt, kom gärna med goda råd. Lite spännande är det ju...:-))

Och så får det väl bli lite trevliga skogspromenader och sånt. Kanske en tur på Mosjön om Mo-tanterna är på hugget. Och så ska det väl adventsstädas och ljusstakar och adventsstjärnor ska placeras ut här och där. Och så måste man visst dricka lite glögg och äta en o annan pepparkaka har jag hört. Ja, nog ska vi kunna få den helgen att gå också...

Fast nu är det ju bara onsdag idag och ett par dar till att jobba innan det blir helg. Bokjobb imorron och förhoppningsvis kan jag åka till tryckeriet på fredag och lämna ifrån mig den färdiga boken. Idag har jag jobbat med filmen som förhoppningsvis ska vara klar snart. Det tar sån tid att justera ljudet och fixa till klippen och en massa annat pyssel som ska göras. Idag kom han som den handlar om och tittade på det som är klart. Han bjöd mig och fotografen på lunch sen så jag antar att han gillade det han såg... Lite nervöst är det allt när det börjar närma sig offentlig visning. Men roligt också förstås!

I väntan på adventspromenadbilder så får se ni några av dom fina bilderna på bl.a. en badande hund (Brrrr!!!) som Harriet tog när hon hade hand om lilla Lin en förmiddag i november.

  



   





 



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0