En lugn söndag

Idag fick det bli en lugn dag med lite grejande hemma i huset. Det kan behövas ibland. Men direkt efter frukosten tog jag bilen till Mo för en promenad med Gittan och AnnaKarin och alla hundarna. Flocken har minskat sen sist eftersom AnnaKarins snälla gamla borderterrier Gustav reste till hundhimlen i torsdags. Så nu har vi tillsammans 7 hundar, blandat gamla och unga. Mina: Lovis 14 år, Hedvig 5 år, Lin 10 mån. AnnaKarins: Oskar 14 år, Is snart 3 år. Gittans: Tito 5 år, Bell 11 mån.

Vädret var jättefint i morse med mycket frost och nån minusgrad. Jag dokumenterade som vanligt promenaden med mobilkameran, så här kan ni se några olika varienter av älgpass, ett av dom med 2 exemplar av den ovanliga "Ruggugglan" som ibland häckar i skogarna kring Mosjön...;-))) och så förstås lite hundar och granar och annat vackert!

   



Jag tycker nog att de ovanliga fåglarna påminner om Gittan och AnnaKarin,
men det kanske är inbillning...

   
Frostiga träd.                   Julgrans-wannabe.         Några av de 7.

   
Hela gänget.                    Oskar, Lovis bror.      Gittan har godis.

Medan vi gick hemåt blev det plusgrader och det regnade faktiskt lite grann. Men det var en riktigt skön promenad. Nu ska jag söndagsvila lite och läsa en stund i boken jag fick av AnnaKarin. "Marley och jag" heter den och handlar om en gul labrador.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Är ofta inne här och läser och tittar på de underbara bilderna. Lite extra kul är det förstås eftersom Hedvig är faster till "min" kull som snart är två år (den som Chivas är pappa till.

Ha det gott i det vackar höstvädret och fortsatt lycka till med dina fina hundar.

/Annelie

2008-11-04 @ 17:37:56
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0