Vackert vinterväder

Idag blir det mest bilder för jag har inte nåt särskilt att berätta. Just nu är det så vackert ute så man vill gärna dela med sig av det. Särskilt till dom som inte har nån snö att glädjas åt. Idag snöar det igen och drivorna runt huset växer. I skogen är det skidor som gäller, eller så får man pulsa med snö upp till lårhöjd. Nyttigt för musklerna men inte alltid så lätt att motivera sig till långa promenader. Särskilt inte i uppförsbacke som det ju alltid är i början här hos mig.

Först några bilder som jag tog genom fönstret när jag satt och jobbade häromdagen. Rätt ok utsikt från jobbet tycker jag.





Lite senare gick Marita och jag iväg med hundarna på promenad. Och så här såg det ut en bit upp vid grannens hus. Som ett julkort, eller hur? Man bara väntar sig att tomten ska titta fram bakom ladan...


En bit längre upp blev hundarna väldigt intresserade av nåt i skogen och till slut lokaliserade vi denna pippi i trädet. En orrhöna gissningsvis. Fast vi tyckte att den lät som en anka...



Hundarna hade det lite jobbigt i djupsnön...

   

Men Lin for runt i sin vanliga fart. Lite snö stoppar inte Adrena-Lin!



Dagens utsikt mot torpet i skogen.



Och lite längre fram såg det ut så här. Visst ser det mysigt ut!



Man skulle kunna tro att hundarna ligger ner, men det gör dom inte. Lovis tyckte inte att det var nån höjdare att pulsa fram i våra spår. Men hon hängde med även om hon såg ut som om hon helst hade sluppit gå med den här gången...

     

På vägen hem, hundarna orkar fortfarande skutta omkring. Och till och med Stövar´n kom med på bild...



   

Blåbär kan man fortfarande hitta i skogen...



Till slut orkade hundarna inte skutta runt mer utan traskade efter i våra spår. Och vi var väl inte heller så spralliga vi det här laget utan mest svettiga...



Morronen därpå såg det ut så här när solen var på väg upp till ännu en vacker dag. Vilken tur man har som bor så här!
Fast jag hoppas att nån har plogat promenadvägen idag...;-)))


Kommentarer
Postat av: Marre

Lite avundsjuk är jag.. +5 med regn gör ingen människa glad. Vi har varit på valpträff i dag..

2008-12-06 @ 19:02:39
URL: http://marrenaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0