Och snön vräker ner...

Nu är det riktig vinter här. Inatt hade det snöat över en decimeter och idag har det snöat lika mycket till. Så det var inte till att tänka på att promenera i skogen. Nä, det fick bli skidor idag. Inte för att det blev lättare att ta sig fram för man sjunker ner i snön ändå, men det är på nåt sätt roligare att pulsa med skidor på fötterna... Hundarna var tvungna att ta sig fram hoppandes hela tiden. Lin och Hedvig tyckte det var toppenkul, men Lovis ville helst gå hem.

Igår gick det fortfarande bra att promenera så då gjorde vi sällskap med Marita, Linus och Stövar´n (eller Bessie, som hon egentligen heter). Så här såg det ut då:

 
Marita och Bessie, Linus lite längre bort i snön.

 
Hedvig med snö upp till magen. Snöblommor.

     
Snöig Lovis. Linus gillar att bära Maritas vante.

Cocktailpartyt i lördags var en trevlig tillställning. Jag hittade lite grejor i garderoben som faktiskt gick att ha utan att jag skämde ut mig (tror jag i alla fall...) och Klas var riktigt stilig i vit skjorta, väst och "cowboysnöre". Värdinnan berömde honom för att han gjort sig lite amerikansk till hennes ära! Där ser man. Vi drack Manhattan och åt små snittar. Sen fick vi chokladtryffel och rött vin eller mörk öl. Gott! Vi träffade faktiskt lite folk som vi kände sen tidigare och en hel del nya som vi blev bekanta med. Vi kom hem vid 23-tiden, lagom mycket party alltså. Man börjar ju bli lite gammal....:-P

Söndagen var lugn, en skogspromenad med vovvarna och sen kom Harriet och gråbenen. Vi åkte iväg till julskyltningen i stan. Sen hämtade vi med oss kinamat och åt hemma.

På måndag eftermiddag skulle jag till tryckeriet med boken som äntligen är klar. Då träffade jag Mias nya vovve Max. Han var 12 veckor gammal och lika stor som Lin!!! Rasen heter skotsk hjorthund och Mia har nu 3 st såna. Jättegullig och snäll valp, fast det är svårt att fatta att han kan vara så stor fast han är så ung. När han blir vuxen blir han ju JÄTTESTOR!
På kvällen tvingade jag med mig Harriet och pojkarna på en pulsartur i skogen. Det var så ljust och fint, nästan som månsken. Mycket rimfrost på träden och riktigt vackert.


Lille store Max.


Visst är han söt!


I torsdags gjorde jag ju klart min film och idag hade jag möte med en annan filmare om nästa dokumentärfilmprojekt som förhoppningsvis kommer igång efter nyår. Spännande! Och så hade jag tänkt att jag skulle klämma in en animation som ligger och skaver i hjärnan på mig däremellan. Vi får se om jag lyckas med det. Lite annat smått o gott i jobbväg måste ju också bli gjort. Och snart är det jul...

Nu är det lugnt på träningsfronten. Ridhusträningen återkommer ju först efter nyår, inga tävlingar i sikte, och slalomen är översnöad...så nu får dom vara soffpotatisar ett tag. Fast bara det slutar snöa så kan grannen dra upp skidspåren. Och då kommer vi väl igång med skidåkningen så att vi kan hålla konditionen uppe. Lin ska få börja ha sele på sig för att vänja sig. Hon ska nämligen bli draghund också. Lovis har varit en jättebra draghund, liksom hennes far Fisen. Hedvig däremot vill inte ens höra talas om att dra. Så nu hoppas jag på Lin. Idag försökte hon först bita i skidorna för såna hade hon inte sett förut, men hon vande sig fort vid dom.


Här är dom, soffpotatisarna ;-))


Kommentarer
Postat av: Lena

Jassåå... är det animationer som skaver i hjärnan. Ja det förklarar ju en hel del. Håll pannan puttrande för rätt som det är dimper jag ner.

/L

2008-12-03 @ 20:11:05
URL: http://www.windedos.se
Postat av: Marre

Vad skönt med snö! Vår har regnat bort igen. Crozza letar förtvivlat efter en driva att kissa i!

2008-12-04 @ 23:28:03
URL: http://marrenaas,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0