En tur till brevlådan...

för att hämta morrontidningen. Kolla här vad det är vackert där min brevlåda bor!


Och så här vackert bor jag... Om man tittar noga ser man ett hus inne bland rimfrosten.


Och på vägen tillbaka tittade vi på den stora runda fullmånen...som lyste över stallet och hästhagen.
   

Fröknarna Fläck var förstås med.


Sen gick solen upp och ljuset ändrades från blå-blått till röd-blått-gult...
   

Efter att ha druckit morronkaffet och läst tidningen, som ju bara är morrontidning på lördagarna här hos oss, satte jag på mig skidorna och for iväg ut i snön. Grannen hade dragit upp skidspåret i förrgår så det var fint att åka. Men jag ville inte åka hela långa spåret första gången jag stod på skidor i år, så jag tänkte gena lite. Det blev lite jobbigt för snön var djup och lös. Men det är nyttigt för fläsket som AnnaKarin skulle ha sagt. Hundarna tuffade på i mina spår, fast Lin gjorde lite utflykter efter tjädrar ibland. Vi skrämde upp några såna här och där.


Träden utefter spåret är tunga av all rimfrost och snö.


Efter att ha pulsat på i någon kilometer kom jag in på spåret igen. Lin fick för första gången prova på selen och draglinan. Hon är nog en naturbegåvning för hon drog jättefint utan att trassla, och utan att ge sig när det tog emot. Hon fick bara prova en kort bit eftersom hon är så ung ännu, men det känns bra att hon verkar tycka det är kul! Hedvig vägrar ju att dra, hon tycker bara att jag är läskig när jag hänger efter henne på skidor, hon är glad om hon får vara lös och springa före. Jag har saknat en bra draghund sen Lovis blev för gammal för att dra. Hon var jätteduktig och tyckte det var roligt. Så nu hoppas jag verkligen att Lin kommer att gilla det!


Jag kom hem lagom till lunchdags. När vi hade ätit så började solen gå ner och rönnen utanför fönstret lyste alldeles rosa mot den knallblå himlen.


Och så här ser det ut när man tittar mot agilitybanan ut så här års. Jag börjar få lite abstinens. Både på agilityn och på Mo-tanterna som jag inte har träffat på evigheter... Jag får väl ta och slå dom en signal.


Och nu har solen gått ner. Det är nästan mörkt ute kl 15.45. Men snart går månen upp och då kan jag ge mig iväg ut igen på en promenad. Den 21 december är det vintersolståndet och Lins födelsedag. Sen blir det bara ljusare för varje dag och Lin är snart nästan vuxen.... Harriet skickade mig några bilder idag på Lin när hon var liten...Så här söt var hon då!


   
Här är Lin och några av hennes syskon. Ulliga och gulliga är dom! Tror att dom var ungefär 5 veckor här.
Tänk vad ett år går fort!


Kommentarer
Postat av: Carin

Vilka otroligt vackra bilder - åhhh vad jag längtar efter SNÖ - Snö i massor....... Trots att jag bor i Umeå har vi haft det snöfattigt de sista vintrarna. Just nu spöregnar det här och marken är täckt med halkig skrovlig IS. :o(



// Carin

2008-12-17 @ 16:08:28
URL: http://gimikhi.bloggsida.se/
Postat av: Marie

Hej! Hoppas allt är bra med er!? Trist att vädret nu slagit om till plusgrader igen... =( Det va ju så fint...

Om ni har skidspår så kommer jag och vovvarna gärna och åker ngn dag med er!

Kram - Marie, Copee & River

2008-12-18 @ 18:31:52
URL: http://www.copee.dinstudio.se
Postat av: Marre

Ja tiden går för fort...

Skulle önska att vi hade lite mer snö eller det skulle räcka med lite mer kyla!



God Jul och ett Gott slut till er!

2008-12-20 @ 22:27:27
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Marie L

Vilka härliga vinterbilder, man blir något avundsjuk!

Tittar in för att önska er en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

2008-12-21 @ 00:36:05
URL: http://www.123minsida.se/Minos
Postat av: Lena

men hallååååå!! Vad hålls du med människa... jag saknar en uppdatering. Eller är du totalt insnöad där uppe i Norr.Förätit er på 1-årstårta??

2008-12-23 @ 17:28:04
URL: http://www.windedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0