En liten bildkavalkad

Så här i årets elfte timma så tänkte jag i alla fall få till en liten bildkavalkad från de senaste dagarna (veckorna?)
Nåja, bättre sent än aldrig. Jag lovar att uppdatera oftare framöver.

De första bilderna är från den 20 december. Promenad med Mo-tanterna i snövädret. Det var väldigt trevligt på promenaden som avslutades med glögg och tilltugg hemma hos Gittan.

     
Gittan, AnnaKarin, Lovis och Oskar. AnnaKarin har snö i ögonbrynen! Is, Bell och Lin.

 
Oskar och Lovis, båda två fyler snart 15 år! Vackre Tito.

Dan därpå, den 21/12 fyllde lilla Lin 1 år. Hon fick korvtårta med räkost. Mums, tyckte hon visst för den försvann i en hast!
Här sitter hon och väntar spänt på ett varsågod...


Den 22/12 hade jag fått så många roliga julkort så jag kom på att jag måste göra ett själv också. Sagt och gjort, ut med hundarna och tomten. Sen var det väl lite si och så med att få dom att sitta fint allihop. Tomten var väl den som var lättast att få dit jag ville...

Hedvig: - Är jag söt nu?? Lovis: - Hedvig, kan du kliva av min svans! Lin: - Kolla därborta! Brevbärarn! Jag drar!

   
Dan före julafton tog vi en eftermiddagspromenad i det vackra vintervädret. En blek vintersol orkade knappt upp över träden, men vackert var det! Senare kom AnnaKarin med familj och hälsade på och fick sig en skinkmacka och en julöl.
Och så bytte vi förstås julklappar som vi brukar!

På julaftons morron tog jag skidorna och tomteluvan och for iväg på skidorna runt byn. Jättefint före och hundarna och jag njöt i fulla drag av turen. Lin fick dra lite och skötte sig jättebra!

På julaftonskvällen dök den här figuren upp! Jag kan ju säga så mycket som att det är Johanna som tagit bilden och Klas var fortfarande hemma. Grannens brorsbarn var väldigt nöjda och jag hade ganska roligt! Fundera på den ni!
Senare på julafton när vi satt och slöade i soffan kom det ett par andra figurer med hundar och önskade oss God Jul. Dom var lite kaffesugna och hade julklappar med till hundarna och en vacker amaryllis till oss. Spännande med julaftonsbesök minsann!

På juldagen blev det skidåkning tillsammans med Harriet och grabbarna. Spåret var fantastiskt fint fortfarande och det var förstås jättemysigt.
På annandagen åkte jag också skidor och sen åkte vi till Kyrkås och åt middag hos brorsan med familj. Det var mysigt att träffa alla förstås. Det blir ju ínte så ofta eftersom barnen bor i Stockholm med sina respektive och barn.
Sen var det en helt vanlig lördag, med mellandagsrea. En liten tur till stan blev det men inte några fynd för min del...
Johanna däremot lyckades hitta både det ena och det andra.
Äntligen söndag! Och vad var det för särskilt med den då? Jo vi hade bokat ridhuset i 2 timmar för agilityträning! Yes, yes, yes!!! Gissa om vi hade kul! AnnaKarin, Gittan, Harriet, Thomas och jag med alla våra hundar. Bra träning och så himla roligt att träna! Det var ju så längesen sist! Sen på kvällskvisten var AnnaKarin, Gittan och jag bjudna tillsammans med Agneta till Maj-Gun för vår årliga Häx-träff. Att den kallas för det är för att vi brukar träffas kring Allhelgonahelgen. Men i år var vi lite sena så det blev nu istället. God mat, gott vin och lite tittande på agility från i somras. Trevligt värre!
Måndag kväll skulle vi ut och äta med Harriet och Rickard, men Harriet åkte på jourjobb så vi fick äta utan henne. Klas, Rickard och jag åkte till Captain Cook och åt Bushman sandwich. Vi tog med en sån till Harriet också så hon kom hit och åt och fick lite kaffe sent omsider. Vovvarna fick ha skilda rum för ovanlighetens skull eftersom tjejerna löper båda två. Till Lins stora förtret. Grabbarna var tysta och snälla som vanligt men Lin pep och stod i och ville vara hos dom.
Idag har vi handlat hummer, städat gäststugan och så ikväll kom Harriet och fixade Johannas hår inför nyår. Hon fick fina bruna slingor och tjusig frisyr. Jättefin blev hon! Klas fick sig en klippning han också och blev så snygg så! Jag får väl ta och göra nåt åt mig också imorron bitti...

Lite bilder från gårdagens promenad får avsluta dagens blogg. Vädret var lite grått och trist med bara nån minusgrad, men som vanligt var det skönt att gå i skogen och filosofera. Vovvarna lekte och höll på, till och med Lovis var lite busig emellanåt.

     
Lovis och Hedvig. Hedvig framifrån...och underifrån. Lovis kollar in Lins pinne.

En julstjärna med små julstjärnor på???

 
Lin och Lovis på språng. Hedvig och Lin i full fart (Lovis hörde inte att jag ropade så hon satt kvar...)

Imorron ska vi på bröllop mitt på dan, Thomas och Ulla ska gifta sig till häst! Lovar att ta kort! Sen kommer våra kompisar från Nyköping, Stig och Astrid och lilla räsertaxen Saffran. Dom brukar fira nyår med oss, laga gratinerad hummer och sen stanna några dagar. Det ska bli skoj att träffa dom och gott med hummer!

Om jag inte hinner skriva imorron så passar jag på att önska er alla en riktigt trevlig nyårsafton och
ett riktigt Gott Nytt År!!!

Kommentarer
Postat av: Krokomskan

Ett riktigt Gott Nytt 2009 till Åsmundgården!

2008-12-31 @ 21:05:58
URL: http://www.noah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0