En blå lördag

Idag har det snöat igen. Nu är det riktigt mycket snö och så ooootroligt vackert ute. Idag när Marita och jag tog våran vanliga lunchpromenad så snöade det ordentligt. Nu alldels nyss när jag tog kvällspromenaden med vovvarna så var det månsken och ljust som på dagen i skogen. Det är så vackert med månsken. Jag tror att det beror på att skuggorna blir så skarpa i det blåa, kalla skenet. -10 grader och alldeles klart. Tyst och stilla i skogen, bara hundarna som for omkring. Härligt!
I helgen hade vi städning på schemat. Vi skulle försöka få till lite adventsfint i huset. Det blev ommöblering i vardagsrummet. "Extreme Homemakeover by Johanna" sa hon. Och det blev faktiskt himla trivsamt. Harriet som var förbi med sitt skånska sällskap sa: -"Nu ser det ju ut som ett riktigt vardagsrum!" Hmmm...Undrar just vad det såg ut som innan....Och så blev det lite ljusstakar, adventsstjärnor och slingor här och där. Ja, jag vet att det är en vecka för sent, men det är ju inte jul än...
Helgens promenader blev lite "pulsiga" i djupsnön, men på söndag eftermiddag kom Bertil med skotern och körde upp våran lunchslinga i skogen så nu går det mycket lättare att gå. Bilderna är från i lördags eftermiddag. Ljuset är ju lite svagt så mobilkameran klarar inte riktigt av det, men lite fint är det i alla fall tycker jag.

Torpet i gräddvitt ljus. Det som ser ut som ett skräp i mitten är en liten blå hund.


Månen var på uppgång och solen gick ner.


Här har nog tomten gått...


En snö-alien som var ute och gick.


Det mörknar fort.

Vintern är härlig, synd bara att det inte går att träna agility. Men en paus gör väl att det blir desto roligare när snön går bort och det går att träna igen. Det skulle vara bra trist utan årstider tycker jag.
Bilden nedan är från en agilityträning i somras...;-))


Kommentarer
Postat av: Mackan

Men hej Ingrid! Har du skaffat blogg?! Det har jag missat. Vad kul, nu har jag ett nytt ställe att sitta och fröjdas vid. Fina bilder, fina hundar och en trevlig människa.





Ha det gott!

2008-12-09 @ 11:10:36
URL: http://www.skippo.org
Postat av: Antje

Halloj!

Följer din härliga blogg varje dag och om det inte kommit till något nytt så njuter jag av tidigare bilder och inlägg....

Längtar till "agilityväder" men gillar det som är också......!

Glad vinter på dig och de dina.

2008-12-09 @ 13:39:50
URL: http://fjordd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0